1. Nieuws

    Nederland stoort zich aan tv-reclame

    Uit een onderzoek in opdracht van UPC komt naar voren dat driekwart van de Nederlanders zich stoort aan tv-reclames.
    Jarco Kriek
    11 mei 2010
    comments 1
    Nederland stoort zich aan tv-reclame

    Uit het laatste onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 blijkt dat Nederland zich blijft storen aan tv-reclames. Driekwart van de ondervraagden vindt ze irritant. Gemiddeld kijkt men 3,5 uur per dag naar televisie. De avonduren en het weekeind zijn vooral in trek voor langdurig televisiekijken.

    Het onderzoek van MWM2 werd in opdracht van UPC onder 2700 televisiekijkers in de periode tussen 25 maart en 2 april gehouden. Dat tv-reclames al langer als storend werden ervaren was natuurlijk bekend. Wat niet uit het onderzoek blijkt, maar wat wel op internet steeds duidelijk wordt, is dat de televisiekijker zich in grotere mate ook gaat storen aan de zogenaamde aankondigingbanners aan de bovenzijde van het scherm tijdens lopende televisieprogramma’s. Uit het onderzoek blijkt ook dat iets minder dan de helft het liefst naar televisie kijkt zonder gezelschap dat commentaar geeft. Vooral mannen kijken bij voorbaat alleen naar sportprogramma’s. Maar ook vrouwen zonderen zich graag af om alleen naar een tv-serie of soap te kijken.

    De televisiegids blijft overigens nog steeds populair bij de Nederlander. Ondanks de mogelijkheid om bij digitale televisie de programma-informatie via de Elektronische Programma Gids (EPG) op te halen of via dit via internet te doen blijft de papieren gids nog steeds het meest geliefd.


    UPCUPC Nederlandtv-reclametv-gidsEPG

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl