1. Nieuws

    Nederlander kijkt meer uitgesteld naar tv-programma’s

    In bijna vier op de tien huishoudens wordt van video on demand tv-diensten gebruikgemaakt. Het meest gebruikt zijn uitgesteld kijken-diensten zoals NPO Gemist, RTL XL en KIJK.
    Jarco Kriek
    21 januari 2016
    comments 4
    Nederlander kijkt meer uitgesteld naar tv-programma’s

    In bijna vier op de tien huishoudens wordt van video on demand tv-diensten gebruikgemaakt. Het meest gebruikt zijn uitgesteld kijken-diensten zoals NPO Gemist, RTL XL en KIJK.


    Bij uitgesteld kijken wordt een eerder lineair uitgezonden tv-programma op een door de consument zelf gekozen later tijdstip via online streaming bekeken. Uit een onderzoek van Multiscope onder 6500 Nederlanders blijkt dat uitgesteld kijken in steeds meer Nederlandse huishoudens actief wordt gebruikt. Meer dan de helft van de Nederlanders die video on demand tv-diensten – zoals uitgesteld kijken – gebruikt, doet dat ongeveer drie uur per week. In de overige gevallen kijkt men minder dan één keer per week iets terug.

    NPO Gemist meest gebruikt

    Bij de uitgesteld kijken-diensten is NPO Gemist met 36 procent het meest gebruikt. RTL XL (16 procent) en KIJK (5 procent) volgen op gepaste afstand. Opvallend is dat de betaaldienst NLziet waarin de uitgesteld kijken-diensten van NPO, RTL en SBS gecombineerd zijn slechts door een procent van de ondervraagden wordt gebruikt. NLziet biedt meer content – terugkijken kan tot 365 dagen na lineaire tv-vertoning – reclamevrij in een betere beeldkwaliteit. Om NLziet te gebruiken moet wel een abonnement van acht euro per maand worden afgesloten.

    Uitgesteld kijkenvideo on demandonlineover the topOTTinternetNPORTL NederlandSBS BroadcastingNPO GemistNPO PlusRTL XLRTLXLKIJKkijk.nlNLzietbeeldkwaliteitreclamereclamevrijlineairnon-lineairnon lineair

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de UEFA Champions League: PSV - FC Rostov

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP What Women Want

    What Women Want
    RTL 8 om 20:29 uur
    Nick Marshall (Mel Gibson) is een echte macho en iedereen zal dat beamen. De enige die daar geen last van heeft, is Nick zelf. Het komt hem juist goed van pas in zijn werk, waar hij via reclames vol babes allerlei producten aan de man brengt. Op de zaak komt een hoge positie vrij en volgens Nick is die baan voor hem. De baan gaat echter naar een vrouw (Helen Hunt) en Nick zet het op een zuipen. Daardoor krijgt hij een ongeluk met gevolgen: hij kan ineens de gedachten van vrouwen horen.

    Zappen.blog.nl