1. Nieuws

    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    De Nederlanders kijkt naar steeds minder televisiezenders en dat terwijl het aanbod van televisiezenders alleen maar aan het toenemen is.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2009
    comments 0
    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    Uit een onderzoek in opdracht KPN blijkt dat de Nederlander naar steeds minder televisiezenders kijkt. En dat terwijl het aanbod van televisiezenders juist groter wordt. Het jaarlijkse televisieonderzoek wordt door Blauw Research uitgevoerd.

    Waar men verleden jaar nog zapte tussen 10 verschillende televisiekanalen is dit aantal het afgelopen jaar met maar liefst 30 procent gedaald tot 7 kanalen. Nederland1 was hierbij het populairst terwijl de Viacom muziekzenders MTV en TMF het slechtst scoorden.  De uitkomst van het onderzoek komt KPN natuurlijk goed uit. Met Digitenne heeft men een zenderaanbod dat veel lager ligt dan alle andere Nederlandse concurrenten op televisiegebied. Digitenne is op dit moment op een punt gekomen dat men minder snel nieuwe abonnees aan zich weet te binden. Sterker nog, er is een tendens merkbaar dat Digitenne bestaande abonnees aan verliezen is. Daarbij komt ook dat de concurrentie zich sterker gaat concentreren om bij Digitenne abonnees weg te kapen. Digitenne heeft op dit moment rond de 830.000 abonnees die voor een bedrag van €8,50 per maand de beschikking hebben over 23 televisiezenders en 19 radiozenders.

    Uit het onderzoek, dat onder 1000 personen van 18 jaar of ouder werd gehouden, blijkt dat mannen meer tussen zenders zappen dan vrouwen. Uit het onderzoek blijkt ook dat 60 procent van de respondenten aangeeft dat men slechts naar vijf televisiezenders kijkt. Na Nederland1 zijn de commerciële omroepen RTL4 en SBS6 populair.

    digitale televisieDigitenneKPNUPCZiggoCAIWaanbodtelevisiezenderstelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.