1. Nieuws

    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    De Nederlanders kijkt naar steeds minder televisiezenders en dat terwijl het aanbod van televisiezenders alleen maar aan het toenemen is.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2009
    comments 0
    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    Uit een onderzoek in opdracht KPN blijkt dat de Nederlander naar steeds minder televisiezenders kijkt. En dat terwijl het aanbod van televisiezenders juist groter wordt. Het jaarlijkse televisieonderzoek wordt door Blauw Research uitgevoerd.

    Waar men verleden jaar nog zapte tussen 10 verschillende televisiekanalen is dit aantal het afgelopen jaar met maar liefst 30 procent gedaald tot 7 kanalen. Nederland1 was hierbij het populairst terwijl de Viacom muziekzenders MTV en TMF het slechtst scoorden.  De uitkomst van het onderzoek komt KPN natuurlijk goed uit. Met Digitenne heeft men een zenderaanbod dat veel lager ligt dan alle andere Nederlandse concurrenten op televisiegebied. Digitenne is op dit moment op een punt gekomen dat men minder snel nieuwe abonnees aan zich weet te binden. Sterker nog, er is een tendens merkbaar dat Digitenne bestaande abonnees aan verliezen is. Daarbij komt ook dat de concurrentie zich sterker gaat concentreren om bij Digitenne abonnees weg te kapen. Digitenne heeft op dit moment rond de 830.000 abonnees die voor een bedrag van €8,50 per maand de beschikking hebben over 23 televisiezenders en 19 radiozenders.

    Uit het onderzoek, dat onder 1000 personen van 18 jaar of ouder werd gehouden, blijkt dat mannen meer tussen zenders zappen dan vrouwen. Uit het onderzoek blijkt ook dat 60 procent van de respondenten aangeeft dat men slechts naar vijf televisiezenders kijkt. Na Nederland1 zijn de commerciële omroepen RTL4 en SBS6 populair.

    digitale televisieDigitenneKPNUPCZiggoCAIWaanbodtelevisiezenderstelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:55 uur
    Live verslag van de twintigste etappe, een individuele tijdrit van 23 km met start en finish in Marseille. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik bbq voor jou!

    Ik bbq voor jou!
    RTL 4 om 17:00 uur
    Culinair zomers programma waarin de passie voor gezond barbecueën centraal staat. Elke week krijgt een man de kans om een heerlijke barbecue te organiseren voor een persoon die voor hem heel belangrijk is. De kandidaat en de kijker krijgen tevens enkele basisvaardigheden van het barbecueën uitgelegd. Ook wordt er gekeken naar gepassioneerde barbecuehobbyisten en worden er barbecue-evenementen in binnen- en buitenland bezocht.