1. Nieuws

    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    De Nederlanders kijkt naar steeds minder televisiezenders en dat terwijl het aanbod van televisiezenders alleen maar aan het toenemen is.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2009
    comments 0
    Nederlander kijkt naar minder televisiezenders

    Uit een onderzoek in opdracht KPN blijkt dat de Nederlander naar steeds minder televisiezenders kijkt. En dat terwijl het aanbod van televisiezenders juist groter wordt. Het jaarlijkse televisieonderzoek wordt door Blauw Research uitgevoerd.

    Waar men verleden jaar nog zapte tussen 10 verschillende televisiekanalen is dit aantal het afgelopen jaar met maar liefst 30 procent gedaald tot 7 kanalen. Nederland1 was hierbij het populairst terwijl de Viacom muziekzenders MTV en TMF het slechtst scoorden.  De uitkomst van het onderzoek komt KPN natuurlijk goed uit. Met Digitenne heeft men een zenderaanbod dat veel lager ligt dan alle andere Nederlandse concurrenten op televisiegebied. Digitenne is op dit moment op een punt gekomen dat men minder snel nieuwe abonnees aan zich weet te binden. Sterker nog, er is een tendens merkbaar dat Digitenne bestaande abonnees aan verliezen is. Daarbij komt ook dat de concurrentie zich sterker gaat concentreren om bij Digitenne abonnees weg te kapen. Digitenne heeft op dit moment rond de 830.000 abonnees die voor een bedrag van €8,50 per maand de beschikking hebben over 23 televisiezenders en 19 radiozenders.

    Uit het onderzoek, dat onder 1000 personen van 18 jaar of ouder werd gehouden, blijkt dat mannen meer tussen zenders zappen dan vrouwen. Uit het onderzoek blijkt ook dat 60 procent van de respondenten aangeeft dat men slechts naar vijf televisiezenders kijkt. Na Nederland1 zijn de commerciële omroepen RTL4 en SBS6 populair.

    digitale televisieDigitenneKPNUPCZiggoCAIWaanbodtelevisiezenderstelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl