1. Nieuws

    Nederlandse versie Investigation Discovery

    Discovery Networks heeft haar derde vlaggenschip in Nederland gepresenteerd. De crimezender Investigation Discovery – afgekort ID – krijgt vanaf 18 juni een Nederlandse versie.
    Jarco Kriek
    17 juni 2013
    comments 0
    Nederlandse versie Investigation Discovery

    Discovery Networks heeft haar derde vlaggenschip in Nederland gepresenteerd. De crimezender Investigation Discovery – afgekort ID – krijgt vanaf 18 juni een Nederlandse versie.

    Het mediabedrijf heeft in Nederland al eigen zelfstandige versies van Discovery Channel en TLC. Daar komt nu Investigation Discovery bij. Met ingang van 18 juni zijn alle promo’s, de zenderstem en de on air marketing en communicatie op deze tv-zender in het Nederlands. Dat houdt onder meer in dat Nederlandse reclameblokken op ID worden uitgezonden en er een andere vormgeving in beeld te zien is. De opzet van de crimezender blijft ongewijzigd: een zender vol spanning, waargebeurd drama en mysterie. ID onderscheidt zich ten opzichte van andere crime-zenders doordat het alleen maar waargebeurde drama- en suspenseverhalen uitzendt. Spraakmakende moordzaken en vermissingen worden tot de bodem uitgezocht.

    Nederlandse kijker heeft interesse in misdaad

    Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: "ID heeft enorm veel potentie: uit onderzoek blijkt dat crime en mysterie een populair genre is in Nederland. Daarom bedienen wij liefhebbers van crime nu met een 24-uurs tv-kanaal. Kijkers van ID laten zich graag meeslepen met de spannende verhalen en willen per se de oplossing van de case achterhalen: de kijktijd van ID is veel langer dan die van andere zenders. ID is momenteel beschikbaar in vijftig procent van de huishoudens."

    ID bij meer aanbieders in het basispakket

    Het bereik van ID wordt in de toekomst veel groter. Discovery Networks is in overleg met tv-aanbieders om ID – net als Discovery Channel en TLC – onderdeel van het basispakket te laten worden. In veel gevallen is het tv-kanaal onderdeel van een aanvullend zenderpakket. Onlangs kwam ID al bij het KPN budget tv-product Digitenne en in het digitale ongecodeerde basispakket van UPC beschikbaar.

    Investigation DiscoveryIDDiscovery NetworksDiscovery Networks BeneluxDiscovery ChannelTLCZiggoKPNInteractieve TVDigitennesatellietCanalDigitaalUPCdigitaalongecodeerdbasispakketCaiwaymisdaadcrimecrimezender

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl