1. Nieuws

    Nieuwe campagne en nieuw Europees logo Digital Radio DAB+

    Sinds deze week is een nieuwe radiocampagne van Digital Radio plus te horen. Daarnaast komt een nieuw logo voor digitale etherradio DAB+, dat in vrijwel heel Europa wordt gehanteerd.
    Jan-Hein Visser
    27 maart 2015
    comments 5
    Nieuwe campagne en nieuw Europees logo Digital Radio DAB+
    Sinds deze week is een nieuwe radiocampagne van Digital Radio plus te horen. Daarnaast komt een nieuw logo voor digitale etherradio DAB+, dat in vrijwel heel Europa wordt gehanteerd.

    In de spotjes komen een aantal van de voordelen van DAB+ naar voren om de bekendheid nog verder te vergroten. DAB+, in Nederland officieel Digital Radio Plus genoemd, moet als opvolger van FM meer keuze en betere ontvangst bieden. Ook moet de geluidskwaliteit veel beter zijn dan FM, maar daarover verschillen de meningen vooralsnog. Weliswaar is ontvangst digitaal, maar zitten veel zenders nu met de bitrate tamelijk laag.

    Europees logo Digital Radio

    DAB+ krijgt een nieuw logo voor digitale etherradio dat in vrijwel heel Europa gebruikt gaat worden. Momenteel heeft elk land nog zijn eigen logo, wat de bekendheid niet ten goede komt. Naast een nieuw logo komt er ook een Europese standaard voor digitale ontvangers die geschikt zijn voor DAB+. Wie een dergelijke radio koopt, is ervan verzekerd goede digitale ontvangst te hebben, op voorwaarde dat er dab-dekking is. Radiomerken die aan deze standaard voldoen, mogen het Europese digitale radiologo op hun verpakking zetten. Aan de uitzendstandaard op zich wijzigt niets, maar wel degelijk bestaan in Europa verschillen in de kwaliteit. Zo wordt in Nederland door veel stations met 64 Kbps uitgezonden in het AAC+ format, terwijl diverse andere landen, waaronder Duitsland, voor muziekzenders daarbij een minimale bitrate van 96 Kbps hanteren.
    Digital Radio PlusNPODAB+FMRadioEuropa

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl