1. Nieuws

    Nieuwe RvB wil CanalDigitaal sneller laten groeien

    Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group heeft een nieuwe Raad van Bestuur aangesteld. Het bedrijf wil met deze stap de groeiplannen versnellen.
    Jarco Kriek
    5 september 2016
    comments 4
    Nieuwe RvB wil CanalDigitaal sneller laten groeien

    Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group heeft een nieuwe Raad van Bestuur aangesteld. Het bedrijf wil met deze stap de groeiplannen versnellen. M7 Group is onder meer eigenaar van CanalDigitaal, Online.nl en TV Vlaanderen.


    M7 Group is met meer dan drie miljoen abonnees één van de grootste pan-Europese satelliettelevisieaanbieders en eigendom van het Franse private-equity bedrijf Astorg. De wijziging in de Raad van Bestuur moet de groeiplannen van het bedrijf versnellen. Marc Antoine d'Halluin is benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur, Hans Troelstra tot CEO en Ernst Jan van Rooijen tot CFO. M7 Group wil onder de nieuwe leiding haar rol als contentaanbieder versterken door haar klanten zowel lineair als on-demand een zo breed en aantrekkelijk mogelijk programma-aanbod te brengen, dat via meerdere mediaplatforms kan worden ontvangen.

    Ervaren leiding M7 Groep

    Marc Antoine d’Halluin heeft aanzienlijke ervaring met internationale programmering en content-distributie aangezien hij het grootste deel van zijn carrière heeft doorgebracht bij content- en televisieplatforms. Voordat hij bij M7 Group kwam, vervulde Marc Antoine CEO-functies bij Zodiak Media, Showtime Arabia, Orbit Showtime Network (OSN) in Dubai en Canal+ Nordic.

    Hybride toekomst voor CanalDigitaal

    Een belangrijke rol is weggelegd voor CEO Hans Troelstra. Hij heeft de afgelopen zes jaar gewerkt als Chief Operating Officer bij M7 Group en speelde een sleutelrol in de transformatie van het bedrijf van satelliettelevisie-aanbieder in de Benelux tot multi-territoriaal leider op het gebied van betaaltelevisie, met inmiddels meer dan drie miljoen abonnees in Nederland, België, Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije en Duitsland. In zijn nieuwe rol zal Troelstra zich richten op de verdere ontwikkeling van het DTH-only platform naar een volledig hybride platform: "Wij hebben nu voor al onze merken hybride platforms gelanceerd, waardoor klanten via ieder mogelijk scherm van onze content kunnen genieten. Daarnaast zullen wij ons richten op het verbeteren van de communicatie met onze klanten. Met ons enorme aanbod is het voor de klant niet altijd gemakkelijk om programma’s te vinden. Een voorbeeld hiervan is de Travel Channel serie No Reservations waarin Anthony Bourdain over de hele wereld nieuwe culinaire avonturen onderneemt. Goede content, maar niet zo bekend en verscholen in ons aanbod."

    AstorgOnline.nlCanalDigitaalTV VlaanderenzenderwijzigingM7 GroupbeelduitvalAstra2SESfoutcorrectierecreatiecaravancampervakantie

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl