1. Nieuws

    Nieuwe sound, look en feel Eurosport

    Dinsdag 5 april steekt de Europese sportzender Eurosport zichzelf in een heel nieuw jasje. Aan de grondslag ligt een intensieve merkreview door de Eurosport Groep.
    Jarco Kriek
    31 maart 2011
    comments 0
    Nieuwe sound, look en feel Eurosport

    Dinsdag 5 april steekt de Europese sportzender Eurosport zichzelf in een heel nieuw jasje. Aan de grondslag ligt een intensieve merkreview door de Eurosport Groep. Eurosport gaat dit nieuw jasje voor alle uitzendplatformen gebruiken.

    Eurosport presenteerde vandaag haar nieuwe sound, look en feel. Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in print tegemoet met een nieuw grafisch en muzikaal gezicht en tevens ook een opgefriste versie van haar logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de consument hoor- en zichtbaar. Doel van de restyling - de meest ingrijpende in haar bestaan - was om een omgeving te creëren waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate - en marketinggerelateerde uitingen.

    Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen. Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en 18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.

    Eurosport ging voor audiogedeelte met het Amsterdamse bedrijf Massive Music in zee. Directeur Hans Brouwers is opgetogen: "Muziek speelt een steeds belangrijker rol bij het creëren van een, of het versterken van de, emotionele band tussen een merk en haar publiek. Bij de creatie van een nieuwe auditieve identiteit voor Eurosport zijn we, met succes overigens, op zoek gegaan naar een passende premium sound, herkenbaar en toch vernieuwend.”

    Laurent-Eric Le Lay, Chairman en CEO van de Eurosport Groep, over de nieuwe look and feel van de Europese sportzender: "De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. Het was dan ook tijd voor een nieuwe audiovisuele koers, die beter aansluit bij onze positie als Europa’s toonaangevende aanbieder van live sport. De emoties die bij de beleving van live sport horen, vormden vervolgens het uitgangspunt bij de ontwikkeling van onze nieuwe sound, look en feel.”

    Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux, vult aan: "We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. En we klinken als een klok. De focus op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de buis. De sport nóg dichterbij de fans.”


    EurosportEurosport HDEurosport Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijden van de UEFA Champions League.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Shrek Forever After

    Shrek Forever After
    RTL 8 om 20:30 uur
    Na het verslaan van een boze draak, het redden van een schone prinses en het beschermen van het koninkrijk van zijn schoonfamilie is Shrek een gewone familieman geworden. Verlangend naar de tijd waarin hij nog een 'echte Oger' was en dorpelingen de stuipen op het lijf joeg, laat hij zich overhalen tot een deal met de gladde praatjesmaker Repelsteeltje. Shrek komt terecht in een akelige veranderde versie van Ver Heel Ver van Hier, waar Ogers opgejaagd worden, Repelsteeltje koning is en waar hij en Fiona elkaar nooit ontmoet hebben. Het is nu aan Shrek om dit alles ongedaan te maken in de hoop zijn vrienden te redden, de wereld te herstellen en zijn enige echte Ware Liefde terug te vinden.