1. Nieuws

    Nieuwe sound, look en feel Eurosport

    Dinsdag 5 april steekt de Europese sportzender Eurosport zichzelf in een heel nieuw jasje. Aan de grondslag ligt een intensieve merkreview door de Eurosport Groep.
    Jarco Kriek
    31 maart 2011
    comments 0
    Nieuwe sound, look en feel Eurosport

    Dinsdag 5 april steekt de Europese sportzender Eurosport zichzelf in een heel nieuw jasje. Aan de grondslag ligt een intensieve merkreview door de Eurosport Groep. Eurosport gaat dit nieuw jasje voor alle uitzendplatformen gebruiken.

    Eurosport presenteerde vandaag haar nieuwe sound, look en feel. Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in print tegemoet met een nieuw grafisch en muzikaal gezicht en tevens ook een opgefriste versie van haar logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de consument hoor- en zichtbaar. Doel van de restyling - de meest ingrijpende in haar bestaan - was om een omgeving te creëren waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate - en marketinggerelateerde uitingen.

    Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen. Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en 18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.

    Eurosport ging voor audiogedeelte met het Amsterdamse bedrijf Massive Music in zee. Directeur Hans Brouwers is opgetogen: "Muziek speelt een steeds belangrijker rol bij het creëren van een, of het versterken van de, emotionele band tussen een merk en haar publiek. Bij de creatie van een nieuwe auditieve identiteit voor Eurosport zijn we, met succes overigens, op zoek gegaan naar een passende premium sound, herkenbaar en toch vernieuwend.”

    Laurent-Eric Le Lay, Chairman en CEO van de Eurosport Groep, over de nieuwe look and feel van de Europese sportzender: "De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. Het was dan ook tijd voor een nieuwe audiovisuele koers, die beter aansluit bij onze positie als Europa’s toonaangevende aanbieder van live sport. De emoties die bij de beleving van live sport horen, vormden vervolgens het uitgangspunt bij de ontwikkeling van onze nieuwe sound, look en feel.”

    Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux, vult aan: "We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. En we klinken als een klok. De focus op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de buis. De sport nóg dichterbij de fans.”


    EurosportEurosport HDEurosport Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP Watchmen

    Watchmen
    RTL 7 om 20:00 uur
    Deze mysterieuze, spectaculaire actiefilm speelt zich af in 1985 in de straten van New York. Superhelden maken deel uit van het dagelijkse leven en spelen een belangrijke rol in de samenleving. Wanneer door één van de superhelden ontdekt wordt dat er een seriemoordenaar rondloopt met als doel hen allen uit te moorden, volgt er ontdekking op ontdekking. De missie van de Watchmen is te waken over de mensheid, maar wie houdt hen dan in de gaten?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP Walking Tall

    Walking Tall
    Veronica om 20:00 uur
    Chris Vaughn (The Rock) is een ex-marinier die naar huis terugkeert. Wat hij aantreft is niet langer meer het stadje waar hij afscheid van nam. Zijn aardsrivaal Jay Hamilton (Neal McDonough) heeft het rustige plaatsje waar Chris opgroeide, veranderd in een spookstad, waar misdaad, drugs en geweld de boventoon voeren. Chris en zijn maatje Ray Templeton (Johnny Knoxville) besluiten te vechten voor de belangen van het dorp. Het wordt een keiharde strijd, maar ze geven niet op.

    Zappen.blog.nl