1. Nieuws

    NOS blijft uitzendrechten Elfstedentocht behouden

    De NOS heeft de uitzendrechten voor de Elfstedentocht voor onbepaalde tijd weten binnen te halen. De NOS mag bij eventuele Elfstedentochten via televisie, radio en internet live verslagen uitzenden.
    Jarco Kriek
    8 januari 2009
    comments 0
    NOS blijft uitzendrechten Elfstedentocht behouden

    Hoewel de kans dat er op korte termijn een Elfstedentocht wordt gehouden kleiner wordt heeft de NOS met de vereniging De Friesche Elf Steden een nieuw contract gesloten voor de uitzendrechten van de schaatstoertocht der toertochten. Het contract heeft betrekking tot de exclusieve uitzendrechten van de schaatstocht door Friesland via televisie, radio en internet. De tot nu toe lopende overeenkomst is voor onbepaalde tijd verlengd.

    Het is nu 11 jaar geleden dat voor het laatst de Elfstedentocht werd verreden. Toch gaat bij vele Nederlanders het hart sneller kloppen als er in Nederland enkele dagen nachtvorst is geweest. De NOS wil dan ook wanneer de Elfstedentocht weer verreden wordt dit spektakel groots aan het Nederlands publiek tonen. NOS mediadirecteur Jan de Jong schaalt de Elfstedentocht in bij de categorie Olympische Spelen en het EK en WK voetbal. “Iets mooier, unieker en meer Nederlandser bestaat er niet” aldus de Jong.

    NOSElfstedentochtuitzendrechten

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?