1. Nieuws

    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats.
    Jarco Kriek
    8 april 2014
    comments 0
    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland
    Foto: ANP

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Het is de vijfde keer dat Interbrand een onderzoek naar het beste mediamerk van Nederland deed.

    Interbrand gebruikt de hulp van het consumentenpanel van Multiscope om de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart te brengen. Dat leidt tot een top 25 van mediamerken in Nederland. De NOS stijgt in het onderzoek over het jaar 2013 van de twaalfde naar de eerste plaats. Het verstoot daarmee Nederland 1 van de eerste plaats. Omdat Nederland 1 ook Discovery Channel op de tweede plaats voor zich ziet, zakt de meestbekeken tv-zender van Nederland naar de derde plaats.

    Digitale strategie

    De digitale strategie van de NOS is mede de oorzaak dat men het sterkste mediamerk van Nederland is. Interbrand stelt dat de NOS zichzelf als geen ander toegankelijk heeft gemaakt via nieuwe digitale kanalen als (mobiele) websites, apps en sociale media. Het mediamerk NOS is sterk omdat het niet meer een tv- of radiomerk alleen is, maar een multimediaal platform.

    Discovery Channel

    Tussen internationale merken als Facebook, LinkedIn en YouTube die in de top 10 staan, is Discovery Channel een verrassing. Discovery Channel was vorig jaar niet in de top 25 te vinden en komt dit jaar direct op de tweede plaats in de lijst. "Discovery Channel wil nieuwsgierigheid bevredigen door mensen te laten ontdekken en biedt daar vanuit een consistente vorm aan van edutainment", is de onderbouwing van Interbrand voor deze keuze.

    NOSDiscovery ChannelNederland 1mediamerkdigitale mediaappmobielwebsiteinternetsociale mediaTwitterFacebookYouTubeLinkedInInterbrandMultiscopeconsumentenpanel

    Reacties

  1. TV-TIP Van DNA tot Z

    Van DNA tot Z
    NPO 2 om 19:30 uur
    Gentech en de designerbaby: komen er in de toekomst baby's op bestelling? Ajouads zoektocht voert hem langs wetenschappers die uitleggen wat de huidige voortplantingstechnieken mogelijk maken, hij legt contact met een schimmige ivf-kliniek en een wetenschapper die waarschuwt dat we niet de dikbilkoe achterna moeten gaan.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Living Daylights

    The Living Daylights
    RTL 7 om 20:00 uur
    De Britse geheim agent James Bond krijgt de opdracht om de Russische generaal Koskov te beschermen, die besloten heeft om over te lopen naar het Westen. Hij voorkomt dat de mooie celliste Kara Koskov doodschiet. Koskov wordt overgebracht naar Engeland, maar daar wordt hij uit zijn schuilplaats ontvoerd. Bond spoort Kara op en komt erachter dat zij met losse flodders op Koskov had geschoten. Het tweetal komt een complexe wapensmokkel op het spoor en belandt in een bloedstollend kat-en-muisspel.