1. Nieuws

    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats.
    Jarco Kriek
    8 april 2014
    comments 0
    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland
    Foto: ANP

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Het is de vijfde keer dat Interbrand een onderzoek naar het beste mediamerk van Nederland deed.

    Interbrand gebruikt de hulp van het consumentenpanel van Multiscope om de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart te brengen. Dat leidt tot een top 25 van mediamerken in Nederland. De NOS stijgt in het onderzoek over het jaar 2013 van de twaalfde naar de eerste plaats. Het verstoot daarmee Nederland 1 van de eerste plaats. Omdat Nederland 1 ook Discovery Channel op de tweede plaats voor zich ziet, zakt de meestbekeken tv-zender van Nederland naar de derde plaats.

    Digitale strategie

    De digitale strategie van de NOS is mede de oorzaak dat men het sterkste mediamerk van Nederland is. Interbrand stelt dat de NOS zichzelf als geen ander toegankelijk heeft gemaakt via nieuwe digitale kanalen als (mobiele) websites, apps en sociale media. Het mediamerk NOS is sterk omdat het niet meer een tv- of radiomerk alleen is, maar een multimediaal platform.

    Discovery Channel

    Tussen internationale merken als Facebook, LinkedIn en YouTube die in de top 10 staan, is Discovery Channel een verrassing. Discovery Channel was vorig jaar niet in de top 25 te vinden en komt dit jaar direct op de tweede plaats in de lijst. "Discovery Channel wil nieuwsgierigheid bevredigen door mensen te laten ontdekken en biedt daar vanuit een consistente vorm aan van edutainment", is de onderbouwing van Interbrand voor deze keuze.

    NOSDiscovery ChannelNederland 1mediamerkdigitale mediaappmobielwebsiteinternetsociale mediaTwitterFacebookYouTubeLinkedInInterbrandMultiscopeconsumentenpanel

    Reacties

  1. TV-TIP Roast of Giel Beelen

    Roast of Giel Beelen
    Comedy Central om 20:30 uur
    Als zogenaamde ‘shock-jock’ shockeerde Giel Beelen regelmatig. Maar wat voor ‘shock-jock’ ben je eigenlijk als je het niet kan laten om achteraf toch steeds je excuses aan te bieden. Vanaf nu geen 'sorry' meer. Alles wordt gezegd. En niets wordt teruggenomen. Bovendien wordt Giel nu zelf ook eens flink aangepakt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Steenrijk, straatarm

    Steenrijk, straatarm
    SBS6 om 20:30 uur
    Rijkdom van geest staat centraal in het leven van de Gooise beeldhouwer Pépé Grégoire en zijn vrouw Marlin. De familie Hovestad woont in een huurwoning in Hillegom. En ondanks dat ze uit de schuldsanering zijn, hangt er een financiële grauwsluier over het gezin heen. Hoog tijd voor een drastische ruil!