1. Nieuws

    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats.
    Jarco Kriek
    8 april 2014
    comments 0
    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland
    Foto: ANP

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Het is de vijfde keer dat Interbrand een onderzoek naar het beste mediamerk van Nederland deed.

    Interbrand gebruikt de hulp van het consumentenpanel van Multiscope om de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart te brengen. Dat leidt tot een top 25 van mediamerken in Nederland. De NOS stijgt in het onderzoek over het jaar 2013 van de twaalfde naar de eerste plaats. Het verstoot daarmee Nederland 1 van de eerste plaats. Omdat Nederland 1 ook Discovery Channel op de tweede plaats voor zich ziet, zakt de meestbekeken tv-zender van Nederland naar de derde plaats.

    Digitale strategie

    De digitale strategie van de NOS is mede de oorzaak dat men het sterkste mediamerk van Nederland is. Interbrand stelt dat de NOS zichzelf als geen ander toegankelijk heeft gemaakt via nieuwe digitale kanalen als (mobiele) websites, apps en sociale media. Het mediamerk NOS is sterk omdat het niet meer een tv- of radiomerk alleen is, maar een multimediaal platform.

    Discovery Channel

    Tussen internationale merken als Facebook, LinkedIn en YouTube die in de top 10 staan, is Discovery Channel een verrassing. Discovery Channel was vorig jaar niet in de top 25 te vinden en komt dit jaar direct op de tweede plaats in de lijst. "Discovery Channel wil nieuwsgierigheid bevredigen door mensen te laten ontdekken en biedt daar vanuit een consistente vorm aan van edutainment", is de onderbouwing van Interbrand voor deze keuze.

    NOSDiscovery ChannelNederland 1mediamerkdigitale mediaappmobielwebsiteinternetsociale mediaTwitterFacebookYouTubeLinkedInInterbrandMultiscopeconsumentenpanel

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl