1. Nieuws

    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.
    Jan-Hein Visser
    13 november 2013
    comments 0
    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.

    Het jaarlijkse onderzoek van het European Institute for Brand management, dat zich bezighoudt met merkenbeleid is juist in deze tijd een opsteker voor de Publieke Omroep. Vorig jaar vond nog 62% van de respondenten de Publieke Omroep onmisbaar. De Hema staat al vijf jaar op nummer 1, maar het NOS journaal nu zelfs op de tweede plaats, gevolgd door AH.

    NPO is Herkenbaarder

    Het European Institute for Brand management doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. Naast het NOS Journaal zijn ook andere programma's van de publieke omroep (NPO) voor steeds meer mensen onmisbaar geworden, net als de publieke netten Nederland 1 en 2. De zenders zijn herkenbaarder geworden en dat werpt klaarblijkelijk zijn vruchten af, zegt het merkeninstituut. Dit is een opsteker voor de NPO die heeft geïnvesteerd in nieuwe logo's en een betere herkenbaarheid.

    Commerciëlen kunnen gemist worden

    Ook geven steeds meer consumenten aan dat ze niet meer zonder Uitzending Gemist kunnen, de dienst van de publieke omroep waar mensen programma's kunnen terugkijken. Uitzending Gemist is door de NPO ook beter in de markt gezet met een nieuw uiterlijk. Deze week kondigde de NPO ook een betaaldienst van Uitzending Gemist aan. Alle commerciële zenders zijn juist gedaald op de onmisbaarheidslijst. Dit ondanks het feit dat zenders als RTL juist vaak de hoogste kijkcijfers scoren.

    NPONOS JournaalPublieke Omroepmarktonderzoek

    Reacties

  1. TV-TIP Shrek

    Shrek
    RTL 4 om 16:06 uur
    Er zitten opeens blinde muizen in zijn eten, er ligt er een grote, boze wolf in zijn bed en er lopen drie dakloze biggen bij hem rond. En dat alles is veroorzaakt door de gemene Lord Farquaad die hen allemaal heeft verbannen uit zijn koninkrijk. Shrek besluit om hen te helpen door de mooie prinses Fiona te redden. Dan kunnen Farquaad en prinses Fiona niet met elkaar kunnen trouwen. Hij trekt er op uit om deze gevaarlijke opdracht te vervullen, geholpen door zijn enigszins getikte ezel, die alles voor Shrek doet behalve zijn mond houden. Samen redden ze de prinses uit de klauwen van een vuurspuwende draak, maar als ze denken dat het ergste nu achter de rug is, vergissen ze zich. Shrek en zijn ezel ontdekken dat die lieve prinses een duister geheim verbergt....

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Helden van de wildernis

    Helden van de wildernis
    NPO 1 om 20:30 uur
    Art Rooijakkers komt oog in oog te staan met een kudde van maar liefst 100 Aziatische olifanten, te midden van een dorpsgemeenschap in het zuiden van Thailand.

    Zappen.blog.nl