1. Nieuws

    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.
    Jan-Hein Visser
    13 november 2013
    comments 0
    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.

    Het jaarlijkse onderzoek van het European Institute for Brand management, dat zich bezighoudt met merkenbeleid is juist in deze tijd een opsteker voor de Publieke Omroep. Vorig jaar vond nog 62% van de respondenten de Publieke Omroep onmisbaar. De Hema staat al vijf jaar op nummer 1, maar het NOS journaal nu zelfs op de tweede plaats, gevolgd door AH.

    NPO is Herkenbaarder

    Het European Institute for Brand management doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. Naast het NOS Journaal zijn ook andere programma's van de publieke omroep (NPO) voor steeds meer mensen onmisbaar geworden, net als de publieke netten Nederland 1 en 2. De zenders zijn herkenbaarder geworden en dat werpt klaarblijkelijk zijn vruchten af, zegt het merkeninstituut. Dit is een opsteker voor de NPO die heeft geïnvesteerd in nieuwe logo's en een betere herkenbaarheid.

    Commerciëlen kunnen gemist worden

    Ook geven steeds meer consumenten aan dat ze niet meer zonder Uitzending Gemist kunnen, de dienst van de publieke omroep waar mensen programma's kunnen terugkijken. Uitzending Gemist is door de NPO ook beter in de markt gezet met een nieuw uiterlijk. Deze week kondigde de NPO ook een betaaldienst van Uitzending Gemist aan. Alle commerciële zenders zijn juist gedaald op de onmisbaarheidslijst. Dit ondanks het feit dat zenders als RTL juist vaak de hoogste kijkcijfers scoren.

    NPONOS JournaalPublieke Omroepmarktonderzoek

    Reacties

  1. TV-TIP Shallow Hal

    Shallow Hal
    RTL 8 om 20:30 uur
    Zijn kijk op vrouwen verandert radicaal als hij wordt gehypnotiseerd door een guru; uiterlijk is niet meer belangrijk voor hem! Als Hal de mollige Rosemary ontmoet, worden haar humor en sympathie in zijn ogen vertaald in fysieke perfectie; Hal wordt stapelverliefd op haar. Als echter plots de hypnose wordt verbroken, wordt Hal met een nieuwe, voor hem onherkenbare Rosemary geconfronteerd en zal hij een belangrijke levensles moeten leren....

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Liar Liar

    Liar Liar
    Veronica om 20:30 uur
    Als Fletcher (Jim Carry) dat verzuimt, doet Max een aparte wens na het uitblazen van de verjaardagskaarsjes: Pa moet maar eens 24 uur niet liegen, en zo geschied. Plotsklaps is Fletchers grootste zege zijn grootste handicap geworden. Waar hij eerst te pas en te onpas met leugens slingerde confronteert hij nu iedereen met de vaak pijnlijke, waarheid. Zal de eerlijke Fletcher zijn praktijk en gebroken gezin zonder leugens kunnen redden?