1. Nieuws

    NPO, RTL en SBS minder belangrijk bij overstap online

    De aanwezigheid van tv-zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting is voor consumenten die volledig willen overstappen op online tv-consumptie een minder belangrijke factor.
    Jarco Kriek
    23 april 2016
    comments 6
    NPO, RTL en SBS minder belangrijk bij overstap online

    De aanwezigheid van tv-zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting is voor consumenten die volledig willen overstappen op online tv-consumptie een minder belangrijke factor geworden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    Over The Top (OTT) online tv-kijken wordt door steeds meer consumenten als een nieuwe en betere vorm van tv- en videoconsumptie gezien. Het gaat echter nog om een klein deel van de kijkers. Verreweg de meeste kijkers zijn nog niet van plan het lineaire tv-abonnement voor een online abonnement in te ruilen. Voor de groep kijkers die dit wel overweegt, is het minder belangrijk geworden dat de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting onderdeel van het zenderaanbod van het online tv-abonnement zijn.

    RTL en SBS essentieel bij twintigers

    Kijkers in de leeftijdsgroep 20 tot 39 jaar vinden het essentieel dat bij een online tv-abonnement de zenders van RTL Nederland en SBS Broadcasting beschikbaar zijn. Dat geldt voor bijna zestig procent in deze leeftijdsgroep. De NPO wordt door 48 procent van de ondervraagden in alle leeftijdsgroepen als ‘must have’ bij een online tv-abonnement gezien. Op dit moment biedt telecombedrijf KPN via het tv-product Play van KPN de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting aan. NLziet – dat een samenwerkingsverband van deze mediagroepen is – onderzoek op dit moment de mogelijkheden om deze tv-zenders met live tv-kijken mogelijkheid via een online tv-abonnement aan te gaan bieden.

    OTTOver The ToptvtelevisieabonnementNPOpublieke omroepNPO 1NPO 2NPO 3RTL NederlandRTL 4RTL 5. RTL 7RTL 8RTL ZSBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaSBS 9Play van KPNKPNNLzietinternetlineairnon-linieairnon lineair

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.