1. Nieuws

    Uitmuntende kijkcijfers voor Comedy Central en Nickelodeon

    De zenders van Viacom hebben in 2017 goede zaken gedaan in Nederland. Comedy Central deed het goed bij jong volwassenen.
    Jan-Hein Visser
    9 januari 2018
    comments 3
    Uitmuntende kijkcijfers voor Comedy Central en Nickelodeon
    Afb. Comedy Central Nederland

    Viacom’s Comedy Central eindigde in de top drie van meest bekeken kanalen van 2017 onder jong volwassenen. De herhalingen van de toch al behoorlijk oude sitcom Friends en daarnaast How I met my Mother en het nieuwste seizoen van Modern Family behoren tot de meest bekeken programma’s op Comedy Central. De best bekeken uitzending binnen deze doelgroep was de Roast van Giel Beelen met een marktaandeel van maar liefst twintig procent.


    Brandeli-kanalen groeien verder

    Het succes van Comedy Central en ook de andere Viacomkanalen Nickelodeon en Spike blijkt ook uit de marktaandelen die exploitant BrandDeli registreert. Voor zes zenders uit het BrandDeli-zenders was 2017 een recordjaar: 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, FOX Sports, ID en Spike behaalden afgelopen jaar het hoogste 20 - 49 marktaandeel ooit. Kidszender Nickelodeon behield de marktleiderspositie met een marktaandeel van gemiddeld achttien procent in de jonge doelgroep 6-12 jaar.

    BranddeliViacomNickelodeonSpikeComedy CentralRoastEurosportBBC FirstFox

    Reacties

  1. TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Moordvrouw

    Moordvrouw
    RTL 4 om 20:08 uur
    Wendy van Dijk en haar collega’s hijsen zich, ook al hebben ze hun penning aan het eind van het vorig seizoen moeten inleveren, gewoon weer in hun uniform. Er verandert dit zevende seizoen wel een hoop: het team gaat niet alleen anders te werk, ook het schrijversteam is compleet vernieuwd.