1. Nieuws

    NPO 2 richt zich bewust op kleinere doelgroep

    NPO 2 wil zich nog meer gaan onderscheiden van NPO 1. Waar NPO 1 zich op een zo breed mogelijke doelgroep richt, heeft de zenderbaas van NPO 2 dit streven juist niet.
    Jan-Hein Visser
    18 maart 2016
    comments 3
    NPO 2 richt zich bewust op kleinere doelgroep
    Foto: ANP
    NPO 2 wil zich nog meer gaan onderscheiden van NPO 1. Waar NPO 1 zich op een zo breed mogelijke doelgroep richt, heeft de zenderbaas van NPO 2 dit streven juist niet.

    NPO 2-baas Gijs van Beuzekom wil dat zijn zender zich meer gaat onderscheiden van vlaggenschip NPO 1, aldus uitlatingen van hem donderdag in de Volkskrant. Waar NPO 1 een zender is die zich richt op de gehele Nederlandse bevolking wil NPO 2 bewust slechts een deel daarvan aanspreken. Van Beuzekom: "We zijn de verdiepende zender, niet de zender voor iedereen. We doen bijna geen een op een-interviews meer. Daarom hebben Opium en Kunststof ruimte moeten maken voor andere series. We willen inspireren. En het beeld moet domineren." Van Beuzekom wil zijn kijkers de komende jaren blijven verrassen met bij voorkeur kortlopende reeksen die flexibeler geprogrammeerd kunnen worden. Op die manier wil NPO 2 de inhoud diverser, verrassender en spannender maken. Cornald Maas krijgt met zijn nieuwe programma Volle zalen wel een vaste plek op NPO 2.
    SesamstraatNPO 1NPO 3kijkcijfersNPO Zapp ExtraMax

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van de wedstrijd Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.