1. Nieuws

    NPO 3 wordt nu echt jongerenzender

    NPO 3 moet meer kijkers in de leeftijdsgroep 20-34 jaar bereiken. Nieuwe zenderbaas Suzanne Kunzeler wil het derde landelijke tv-kanaal nog meer als jongerenzender in de markt zetten.
    Jarco Kriek
    4 december 2014
    comments 12
    NPO 3 wordt nu echt jongerenzender

    NPO 3 moet meer kijkers in de leeftijdsgroep 20-34 jaar bereiken. Nieuwe zenderbaas Suzanne Kunzeler wil het derde landelijke tv-kanaal nog meer als jongerenzender in de markt zetten.


    Het Commissariaat voor de Media stelde enkele maanden geleden dat het bereik van de publieke omroep van jongeren tussen 20-34 jaar te laag is. Tijdens een tussenevaluatie van de prestatieovereenkomst 2010-2015 werd duidelijk dat het bereik van jongeren van 56,9 procent in 2009 tot 51,9 procent in 2013 was gezakt. Al eerder werd bekend dat jongerenzender Nederland 3 – het huidige NPO 3 – kijkers met een veel te hoge gemiddelde leeftijd aantrekt.

    Scherpere profilering NPO 3

    De kijkcijfers van NPO 3 staan na het vertrek van De wereld draait door naar NPO 1 onder druk. Over enkele maanden raakt de zender ook de voetbalcompetitie Champions League kwijt. De NOS heeft vanwege bezuinigingen niet op de uitzendrechten van deze Europese voetbalcompetitie na 2014 geboden. Zenderbaas Suzanne Kunzeler wil met een scherpere profilering de zender nog meer als jongerenzender presenteren. NPO 3 is op dit moment voor jong denkende mensen. Dat wordt vanaf 2015 louter voor de kijkersgroep 20-34 jaar. De zenderbaas denkt te weten wat jongeren willen. "Hij doet alles voor de eerste keer, eerste baan, eerste huis, hij gaat de wereld ontdekken. We willen dat laten zien in de programma’s". aldus Kunzeler in NRC Handelsblad.

    NPO 3NPO3NPOpublieke omroepjongerenjongerenzenderSuzanne KunzelerCommissariaat voor de Media

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl