1. Nieuws

    Omroep Brabant stopt met reactiemogelijkheid op nieuws

    De regionale omroep Brabant sluit vanaf mei de mogelijkheden om op nieuwsreacties te reageren. Het modereren kost steeds meer tijd, vooral doordat vaak steeds heftiger wordt gereageerd.
    Jan-Hein Visser
    28 april 2017
    comments 1
    Omroep Brabant stopt met reactiemogelijkheid op nieuws

    Omroep Brabant heeft besloten bezoekers van de website en gebruikers van de apps vanaf 1 mei niet meer te laten reageren op het nieuws. Het modereren van de reacties is er erg arbeidsintensief. De tijd die de omroep kwijt is aan het modereren daarvan, steekt ze voortaan liever in het maken van nog meer berichten over Brabant en Brabanders op radio, televisie en online. Hoofdreden voor het besluit is dat te vaak beledigende en discriminerende reacties verschijnen. Daarmee loopt de omroep aan tegen een probleem dat inherent is aan social media, namelijk het gedrag van de gebruikers. Omroep Brabant staat niet bepaald alleen in haar beslissing. De collega's van RTV Rijnmond en andere regionale omroepen gingen hen al voor. Maar ook grote landelijke media zoals AD.nl en NU.nl hebben de mogelijkheden voor reageren onder nieuwsberichten gesloten. Daarbij speelden vergelijkbare motieven een rol.

    NU.nlADOmroep BrabantSocial MediaRTV Rijnmond

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Behind the Altar

    2Doc: Behind the Altar
    NPO 2 om 22:55 uur
    Het afgelopen decennium kent een groeiend aantal gevallen van seksueel misbruik in de Rooms Katholieke Kerk. Dit terwijl er juist een frisse wind zou moeten waaien.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?