1. Nieuws

    Omroepen zien online plannen NPO niet zitten

    Publieke omroepen zijn zeer kritisch over de manier waarop overkoepelende organisatie NPO de strategie en gebruik van online platformen bepaalt.
    Jarco Kriek
    13 september 2016
    comments 5
    Omroepen zien online plannen NPO niet zitten
    Foto: ANP

    Publieke omroepen zijn zeer kritisch over de manier waarop overkoepelende organisatie NPO de strategie en gebruik van online platformen bepaalt. Dat blijkt uit onderzoek van NRC Handelsblad.


    Zo wijzen publieke omroepen op het verbod om langere fragmenten van eigen programma’s zelf op sociale media als Twitter en YouTube te mogen aanbieden. NPO heeft bepaald dat maximaal vijf minuten aan fragmenten op deze manieren mag worden getoond. Complete afleveringen mogen alleen via de online platformen van NPO aangeboden worden. Bij de publieke omroepen wijst men er juist op dat via sociale media meer jongeren bereikt worden. En dat is juist een doelgroep die de NPO moeilijk weet te bereiken.

    Slechte beeldkwaliteit

    Verder wordt gewezen op de slechte beeldkwaliteit van online platformen als NPO Gemist. Bij Powned vraagt men zich hardop af of de NPO wel moet investeren in een nieuwe online on demand-dienst. Het lijkt deze publieke omroep beter om eerst de beeldkwaliteit van NPO Gemist te verbeteren alvorens weer een nieuw online platform in te richten. De NOS geeft aan dat men veel vragen van kijkers over de slechte beeldkwaliteit krijgt. Kijkers zijn volgens de NOS gewend geraakt aan de beeldkwaliteit van Netflix en YouTube en krijgen niet dezelfde beeldkwaliteit bij de NPO voorgeschoteld. NPO liet eerder weten dat het verbeteren van de beeldkwaliteit van NPO Gemist vooralsnog te duur is en dat men onder de huidige omstandigheden de keuze heeft gemaakt om het geld in het programmabudget te investeren.

    NPOuitzending gemistNPO GemistNPO PlusNLzietHDNPOpublieke omroepHbbTVNPO 3FMColdplayAmsterdamArenARTL4RTL 4RTL Late NightHumberto Tanconcertmuziek

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl