1. Nieuws

    ONS vervangt Nostalgienet

    Na negen jaar is er een einde gekomen aan het digitale themakanaal NostalgieNet. De zender gaat verder onder de naam ONS en richt zich op de leeftijdsdoelgroep 49 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    11 september 2015
    comments 10
    ONS vervangt Nostalgienet

    Na negen jaar is er een einde gekomen aan het digitale themakanaal NostalgieNet. De zender gaat verder onder de naam ONS en richt zich op de leeftijdsdoelgroep 49 jaar en ouder.


    Het is niet alleen een naamswijziging. ONS gaat in tegenstelling tot NostalgieNet eigen producties uitzenden. Bij NostalgieNet werden alleen aangekochte oudere tv-programma’s uitgezonden. Nadat Just Media Group in januari NostalgieNet over heeft genomen, is er volgens Eric de Groot – mede-eigenaar van Just Media Group – veel tijd en inspanning in het maken van eigen producties voor ONS geïnvesteerd. "Afgelopen januari hebben wij de tv-zender NostalgieNet overgenomen, een zender die past in ons bedrijfsportfolio en Just Media Group de mogelijkheid biedt uit te laten groeien tot een full service entertainment bedrijf. Op de fundamenten van NostalgieNet hebben wij hard gebouwd om de nieuwe zender ONS neer te zetten", aldus De Groot tegen Totaal TV.

    ONS gericht op ouderen

    ONS is als opvolger van NostalgieNet als ouderenzender in de markt gezet. De Groot denkt dat ONS de enige partij in Nederland is die zo’n hoge selectiviteit op deze doelgroep kan bieden en daarmee voor adverteerders een unieke partij is. "Op dit moment zijn er 6 miljoen 49-plussers, bijna veertig procent van Nederland. En dat percentage blijft alleen maar groeien. De 49-plusser staat midden in het leven, heeft bovengemiddeld te besteden en relatief veel vrije tijd en met ONS springen we op het goede moment in op een groeiende markt." NostalgieNet bereikte in de afgelopen periode pieken van 250.000 kijkers per dag en trok wekelijks een gemiddelde van ruim een miljoen trouwe kijkers.

    ONS is er voor de levensgenieter

    ONS richt zich op iedereen die geniet van het leven en zin heeft in nieuwe ervaringen. Naast de bestaande programmering heeft Just Media Group de afgelopen maanden hard gewerkt aan versterking van het aanbod met een selectie van nieuwe Nederlandse series, films en eigen producties. ONS biedt programma’s die iets betekenen voor de mensen. "We brengen programma’s over natuur en cultuur, reizen, geschiedenis en muziek. Vanuit de uitgebreide Just Entertainment catalogus brengen we ook een bijzonder aanbod films en series dat perfect bij de zender past", aldus De Groot.

    Veel bekende namen bij ONS

    Onder belangstelling van tweehonderd genodigden vond de presentatie in Tolhuistuin in Amsterdam plaats. Aanwezig waren de nieuwe gezichten van ouderenzender ONS Mari Carmen Oudendijk, Sjoerd Pleijsier, Erik de Zwart, Cor Bakker, Julius Jaspers, Aicha Marghadi en Walter Muis. Maar ook Liesbeth List, Rob Houwer, Brigitte Nijman, Leni ‘t Hart en Sipke Jan Bousema.

    ONS bij de belangrijkste aanbieders te zien

    ONS is op dit moment bij Ziggo, KPN, CanalDigitaal, Caiway en Delta Kabel te bekijken. Toch blijft de zender investeren in een grotere verspreiding. Eric de Groot: "We blijven de komende periode hard werken om de distributie van ONS uit te breiden en inmiddels zijn we al bij ruim 4,2 miljoen huishoudens te zien. En als je ONS toch niet kan ontvangen, dan kun je vanaf nu ook programma’s terugkijken via de nieuwe app van ONS en via de nieuwe website www.kijkbijons.nl."

    ONSNostalgieNetdigitaalbasispakketZiggoKPNCaiwayInteractieve TVtvtelevisieouderenouderenzenderErik de ZwartKristel van EijkErnst Daniel SmidMari Carmen OudendijkSjoerd Pleijsiermuziekkokenreizencultuurgeschiedeniseten

    Reacties

  1. TV-TIP Pim & Pom: Het grote avontuur

    Pim & Pom: Het grote avontuur
    NPO 3 om 13:00 uur
    De twee katten Pim en Pom zijn elkaars beste vrienden en wonen samen bij hun baasje de Vrouw. Als de nichtjes Treesje en Sjaantje op bezoek komen, nemen ze de poezen mee naar het park voor een picknick. Zij willen dolgraag de katten zelf houden en bedenken daarvoor stiekem een plan. Als Pim en Pom weten te ontsnappen aan de nichtjes, verdwalen ze en moeten samen op straat overleven. Daar ontmoeten ze een straatkattenbende die hun vriendschap op de proef stelt. Gaat het Pim en Pom lukken om samen te blijven en hun baasje terug te vinden?

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Gordon Ramsay: Oorlog in de keuken!

    Gordon Ramsay: Oorlog in de keuken!
    RTL 5 om 18:30 uur
    Gordon Ramsay reist af naar Fuengirola, gelegen aan de Spaanse Costa del Sol. Daar schiet hij de eigenaren van restaurant Mayfair te hulp. De zaak ligt op een toplocatie, maar de gasten blijven desondanks weg.