1. Nieuws

    ONS vervangt Nostalgienet

    Na negen jaar is er een einde gekomen aan het digitale themakanaal NostalgieNet. De zender gaat verder onder de naam ONS en richt zich op de leeftijdsdoelgroep 49 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    11 september 2015
    comments 10
    ONS vervangt Nostalgienet

    Na negen jaar is er een einde gekomen aan het digitale themakanaal NostalgieNet. De zender gaat verder onder de naam ONS en richt zich op de leeftijdsdoelgroep 49 jaar en ouder.


    Het is niet alleen een naamswijziging. ONS gaat in tegenstelling tot NostalgieNet eigen producties uitzenden. Bij NostalgieNet werden alleen aangekochte oudere tv-programma’s uitgezonden. Nadat Just Media Group in januari NostalgieNet over heeft genomen, is er volgens Eric de Groot – mede-eigenaar van Just Media Group – veel tijd en inspanning in het maken van eigen producties voor ONS geïnvesteerd. "Afgelopen januari hebben wij de tv-zender NostalgieNet overgenomen, een zender die past in ons bedrijfsportfolio en Just Media Group de mogelijkheid biedt uit te laten groeien tot een full service entertainment bedrijf. Op de fundamenten van NostalgieNet hebben wij hard gebouwd om de nieuwe zender ONS neer te zetten", aldus De Groot tegen Totaal TV.

    ONS gericht op ouderen

    ONS is als opvolger van NostalgieNet als ouderenzender in de markt gezet. De Groot denkt dat ONS de enige partij in Nederland is die zo’n hoge selectiviteit op deze doelgroep kan bieden en daarmee voor adverteerders een unieke partij is. "Op dit moment zijn er 6 miljoen 49-plussers, bijna veertig procent van Nederland. En dat percentage blijft alleen maar groeien. De 49-plusser staat midden in het leven, heeft bovengemiddeld te besteden en relatief veel vrije tijd en met ONS springen we op het goede moment in op een groeiende markt." NostalgieNet bereikte in de afgelopen periode pieken van 250.000 kijkers per dag en trok wekelijks een gemiddelde van ruim een miljoen trouwe kijkers.

    ONS is er voor de levensgenieter

    ONS richt zich op iedereen die geniet van het leven en zin heeft in nieuwe ervaringen. Naast de bestaande programmering heeft Just Media Group de afgelopen maanden hard gewerkt aan versterking van het aanbod met een selectie van nieuwe Nederlandse series, films en eigen producties. ONS biedt programma’s die iets betekenen voor de mensen. "We brengen programma’s over natuur en cultuur, reizen, geschiedenis en muziek. Vanuit de uitgebreide Just Entertainment catalogus brengen we ook een bijzonder aanbod films en series dat perfect bij de zender past", aldus De Groot.

    Veel bekende namen bij ONS

    Onder belangstelling van tweehonderd genodigden vond de presentatie in Tolhuistuin in Amsterdam plaats. Aanwezig waren de nieuwe gezichten van ouderenzender ONS Mari Carmen Oudendijk, Sjoerd Pleijsier, Erik de Zwart, Cor Bakker, Julius Jaspers, Aicha Marghadi en Walter Muis. Maar ook Liesbeth List, Rob Houwer, Brigitte Nijman, Leni ‘t Hart en Sipke Jan Bousema.

    ONS bij de belangrijkste aanbieders te zien

    ONS is op dit moment bij Ziggo, KPN, CanalDigitaal, Caiway en Delta Kabel te bekijken. Toch blijft de zender investeren in een grotere verspreiding. Eric de Groot: "We blijven de komende periode hard werken om de distributie van ONS uit te breiden en inmiddels zijn we al bij ruim 4,2 miljoen huishoudens te zien. En als je ONS toch niet kan ontvangen, dan kun je vanaf nu ook programma’s terugkijken via de nieuwe app van ONS en via de nieuwe website www.kijkbijons.nl."

    ONSNostalgieNetdigitaalbasispakketZiggoKPNCaiwayInteractieve TVtvtelevisieouderenouderenzenderErik de ZwartKristel van EijkErnst Daniel SmidMari Carmen OudendijkSjoerd Pleijsiermuziekkokenreizencultuurgeschiedeniseten

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.