1. Nieuws

    Philips gelooft voorlopig nog niet echt in 3D

    Hoewel Philips komende herfst de eerste 3D-televisies op de markt gaat brengen gelooft men niet in een spoedige doorbraak van 3D bij de consument.
    Jarco Kriek
    23 juni 2010
    comments 0
    Philips gelooft voorlopig nog niet echt in 3D

    Het is opmerkelijk maar juist de elektronicafabrikant die enkele jaren geleden aan de weg stond van de eerste 3D televisie laat nu weten dat het op korte termijn niet gelooft in een noemenswaardig succes van 3D. Philips gaat zich dan ook de komende tijd focussen op IPTV.

    NET TV, zoals de IPTV-applicatie van Philips heet, heeft volgens een hooggeplaatste Philips functionaris in Oostenrijk de grootste prioriteit op televisiegebied bij de elektronicafabrikant. Philips denkt dat 3D, zeker de komende jaren, gezien kan worden als een “nice-to-have” gadget. Daarbij blijft de 3D-bril ook in de ogen van Philips voorlopig een belangrijke remmende factor. De gamer wil voor een goede 3D ervaring van het spel nog wel bereid om de 3D-bril op te zetten. De normale consument gaat dit voor een film te bekijken echter niet zo snel doen, zo denkt men bij Philips. Dit wil overigens niet zeggen dat Philips geen 3D-televisies op de markt gaat brengen. Vanaf komende herfst brengt Philips diverse modellen in de 8000 en 9000 serie op de markt die geschikt zijn voor 3D. Ook komen er modellen die zogenaamd 3D-ready zijn. Hier kan de consument dan later eventueel een aparte 3D-settopbox met bijbehorende 3D-brillen bij aanschaffen.

    Veel positiever is men over IPTV. Philips gaat daar dan ook in de komende jaren zich voor een groot deel op richten. Dat wil zeggen dat in meer televisiemodellen NET TV beschikbaar gaat komen. Daarbij kan de consument met zogenaamde widgets de eigen Video on Demand op zijn of haar televisie creëren.

    Philips lijkt door schade en schande een realistische kijk op het huidige 3D-offensief te hebben ingenomen. Het bedrijf was enkele jaren geleden de eerste elektronicafabrikant die zich op 3D televisie gestort heeft. Samen met de Spaanse telecomaanbieder Telefónica startte men in Brazilië een pilot met 3D-TV. Daarbij werd gebruik gemaakt van een Philips 3D-televisie waarmee men zonder 3D-bril naar 3D-content kon kijken. Via een IPTV netwerk van Telefónica werden diverse kanalen van speciaal 3D-content aangeboden. Mede door de dure aanschafprijs van de 3D-televisie, toen rond de 18.000 euro, werd snel na de start de stekker uit deze pilot getrokken.

    3D3D-TVHDTVPhilipsIPTVNET TV

    Reacties

  1. TV-TIP Movies that Matter: Nice People

    Movies that Matter: Nice People
    NPO 2 om 23:00 uur
    In Borlänge, een klein stadje ergens in een achterhoek van Zweden, zijn drieduizend Somalische emigranten beland. De spanningen lopen op. De plaatselijke McDonalds wordt al snel 'Little Mogadiscu' genoemd. Er moet dringend iets gebeuren.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Voice Kids

    The Voice Kids
    RTL 4 om 20:39 uur
    Coach Marco Borsato reist met zijn team af naar Forteiland IJmuiden om hier op spectaculaire wijze zijn formaties voor The Battles bekend te maken. Met wie zal het jongste talent Kato in een Battle staan?

    Zappen.blog.nl