1. Nieuws

    Philips gelooft voorlopig nog niet echt in 3D

    Hoewel Philips komende herfst de eerste 3D-televisies op de markt gaat brengen gelooft men niet in een spoedige doorbraak van 3D bij de consument.
    Jarco Kriek
    23 juni 2010
    comments 0
    Philips gelooft voorlopig nog niet echt in 3D

    Het is opmerkelijk maar juist de elektronicafabrikant die enkele jaren geleden aan de weg stond van de eerste 3D televisie laat nu weten dat het op korte termijn niet gelooft in een noemenswaardig succes van 3D. Philips gaat zich dan ook de komende tijd focussen op IPTV.

    NET TV, zoals de IPTV-applicatie van Philips heet, heeft volgens een hooggeplaatste Philips functionaris in Oostenrijk de grootste prioriteit op televisiegebied bij de elektronicafabrikant. Philips denkt dat 3D, zeker de komende jaren, gezien kan worden als een “nice-to-have” gadget. Daarbij blijft de 3D-bril ook in de ogen van Philips voorlopig een belangrijke remmende factor. De gamer wil voor een goede 3D ervaring van het spel nog wel bereid om de 3D-bril op te zetten. De normale consument gaat dit voor een film te bekijken echter niet zo snel doen, zo denkt men bij Philips. Dit wil overigens niet zeggen dat Philips geen 3D-televisies op de markt gaat brengen. Vanaf komende herfst brengt Philips diverse modellen in de 8000 en 9000 serie op de markt die geschikt zijn voor 3D. Ook komen er modellen die zogenaamd 3D-ready zijn. Hier kan de consument dan later eventueel een aparte 3D-settopbox met bijbehorende 3D-brillen bij aanschaffen.

    Veel positiever is men over IPTV. Philips gaat daar dan ook in de komende jaren zich voor een groot deel op richten. Dat wil zeggen dat in meer televisiemodellen NET TV beschikbaar gaat komen. Daarbij kan de consument met zogenaamde widgets de eigen Video on Demand op zijn of haar televisie creëren.

    Philips lijkt door schade en schande een realistische kijk op het huidige 3D-offensief te hebben ingenomen. Het bedrijf was enkele jaren geleden de eerste elektronicafabrikant die zich op 3D televisie gestort heeft. Samen met de Spaanse telecomaanbieder Telefónica startte men in Brazilië een pilot met 3D-TV. Daarbij werd gebruik gemaakt van een Philips 3D-televisie waarmee men zonder 3D-bril naar 3D-content kon kijken. Via een IPTV netwerk van Telefónica werden diverse kanalen van speciaal 3D-content aangeboden. Mede door de dure aanschafprijs van de 3D-televisie, toen rond de 18.000 euro, werd snel na de start de stekker uit deze pilot getrokken.

    3D3D-TVHDTVPhilipsIPTVNET TV

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl