1. Nieuws

    Plasterk in geweer tegen seksdating-reclame

    Mediaminister Plasterk wil de zenders die zendtijd vullen met seksdating-programma’s eerst de kans gegeven zelf met een gedragscode te komen.
    Jarco Kriek
    20 februari 2008
    comments 0
    Plasterk in geweer tegen seksdating-reclame
    Mediaminister Plasterk wil de commerciële zenders die de nachtelijke uitzenduren vullen met zogenaamde seksdating-programma’s eerst zelf de kans gegeven om met een gedragscode voor deze programma’s te komen. Lukt dit niet dan, zal de bewindsman met maatregelen komen.

    Het gaat Plasterk vooral om misleidende seksdating-programma’s. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de SMS-advertenties van naar mannen zoekende vrouwen op zijn zachtst gezegd misleidend zijn. Plasterk wil zelfs overwegen de mediawet aan te passen als de betrokken zenders niet zelf met een oplossing voor het probleem komen.

    Plasterk komt met zijn harde aanpak van de problematiek rondom seksdating-boodschappen in antwoord op de motie over dit onderwerp die ChristenUnie-fractieleider Arie Slob bij de minister had ingediend. Deze motie werd eind december door een meerderheid van de Tweede Kamer aangenomen.

    Seksdating-programma’s worden vooral uitgezonden door de commerciële televisiezenders van de mediabedrijven RTL Nederland en ProSiebenSat.1 Media (SBS Broadcasting). Daarnaast zendt de Rotterdamse regionale commerciële omroep RNN7 veel van dit soort programma’s uit.

    Vooral voor RNN7 kan het verbod op deze programma’s ernstige gevolgen hebben. De omroep zit niet al te best bij kas, getuige de conflicten over doorgiftevergoedingen bij onder andere kabelbedrijven Zesko en CAIW. Door inkomstenderving wegens beperkingen bij seksdating-reclames zal de zender in nog onstuimiger financieel vaarwater belanden.
    PlasterkseksdatingRNN7

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Jeff, Who Lives at Home

    Jeff, Who Lives at Home
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeff is een werkloze, blowende nietsnut die op dertigjarige leeftijd in de kelder van zijn moeder woont. Hij hangt maar wat rond en vraagt zich af wat het lot hem zal brengen. Zijn moeder is enorm teleurgesteld dat Jeff niks van het leven maakt en zijn oudere broer Pat heeft het vooral druk met het redden van zijn huwelijk. Jeff gaat op zoek naar de zin van het bestaan en wanneer zijn zoektocht vordert, ontdekt hij oplossingen voor de problemen van zijn ellendige familie.

    Zappen.blog.nl