Powned gaat liever commercieel verder dan te fuseren
Powned overweegt serieus om een commerciële variant te onderzoeken. Dit althans wanneer de omroep tot een fusie zou worden gedwongen. Hoofdredacteur Huisjes bevestigde de stelling vanmiddag in het 3FM nieuws.
25 juni 2011
comments 0
Huisjes reageert daarmee op de beslissing van minister van Bijsterveldt dat de twee aspirant-omroepen die vorig jaar begonnen, Powned en WNL, na 2015 moeten fuseren met een grotere omroep. De omroep heeft vorig jaar een voorlopige vergunning gekregen. Powned en WNL moeten in 2014 minstens 150.000 leden hebben om te kunnen blijven bestaan. Ook voor hen is het de bedoeling dat ze vervolgens fuseren met een van de andere omroepen
Indien de omroep commercieel gaat worden ze waarschijnlijk leverancier van programma's. PowNed wordt dan een producent die programma's, zoals PowNews, verkoopt aan commerciële zenders als RTL of SBS. Maandag debatteert de Tweede Kamer over het lot van de publieke omroep. Van Bijsterveldt wil in 2016 acht publieke omroepen overhouden, waardoor bestaande omroepen deels moeten fuseren.
Pownedpublieke omroepfusie