1. Nieuws

    Powned gaat liever commercieel verder dan te fuseren

    Powned overweegt serieus om een commerciële variant te onderzoeken. Dit althans wanneer de omroep tot een fusie zou worden gedwongen. Hoofdredacteur Huisjes bevestigde de stelling vanmiddag in het 3FM nieuws.
    Jan-Hein Visser
    25 juni 2011
    comments 0
    Powned gaat liever commercieel verder dan te fuseren
    De aspirant publieke omroep Powned overweegt serieus om uit het publieke bestel te gaan en een commerciële variant te onderzoeken. Dit althans wanneer de omroep tot een fusie zou worden gedwongen. Hoofdredacteur Huisjes bevestigde de stelling vanmiddag in het 3FM nieuws.

    Huisjes reageert daarmee op de beslissing van minister van Bijsterveldt dat de twee aspirant-omroepen die vorig jaar begonnen, Powned en WNL, na 2015 moeten fuseren met een grotere omroep. De omroep heeft vorig jaar een voorlopige vergunning gekregen. Powned en WNL moeten in 2014 minstens 150.000 leden hebben om te kunnen blijven bestaan. Ook voor hen is het de bedoeling dat ze vervolgens fuseren met een van de andere omroepen

    Indien de omroep commercieel gaat worden ze waarschijnlijk leverancier van programma's. PowNed wordt dan een producent die programma's, zoals PowNews, verkoopt aan commerciële zenders als RTL of SBS. Maandag debatteert de Tweede Kamer over het lot van de publieke omroep. Van Bijsterveldt wil in 2016 acht publieke omroepen overhouden, waardoor bestaande omroepen deels moeten fuseren.
    Pownedpublieke omroepfusie

    Reacties

  1. TV-TIP How Do You Know

    How Do You Know
    RTL 8 om 20:32 uur
    Lisa, de sterspeelster van het Amerikaanse softbalteam, wordt van het ene op het andere moment uit het team gezet. Zakenman George is zojuist uit zijn vaders bedrijf gegooid wegens vermeende fraude. Beiden weten niet wat ze nu met hun leven aan moeten en proberen hun toevlucht te zoeken in de liefde. Ook op dat vlak wil het niet bepaald vlotten, totdat ze elkaar ontmoeten via gezamenlijke vrienden. Hun eerste date verloopt rampzalig en het maximaal haalbare lijkt vriendschap, maar de liefde blijkt lastig te voorspellen.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP 2Doc: The Gamechangers

    2Doc: The Gamechangers
    NPO 2 om 22:55 uur
    Brabantse startup-boys zijn er van overtuigd dat ze met hun revolutionaire handschoen de gamewereld op zijn kop gaan zetten. De weg naar succes in Silicon Valley is lang en hard.

    Zappen.blog.nl