1. Nieuws

    Powned wordt online omroep

    Powned denkt binnen vijf jaar uitsluitend nog haar doelgroep online te bedienen en geen lineaire omroep meer te zijn. Dit bevestigt Dominique Weesie donderdag in het Algemeen Dagblad.
    Jan-Hein Visser
    18 februari 2016
    comments 9
    Powned wordt online omroep
    Powned denkt binnen vijf jaar uitsluitend nog haar doelgroep online te bedienen en geen lineaire omroep meer te zijn. Dit bevestigt Dominique Weesie donderdag in het Algemeen Dagblad.

    Powned wijst op de drie miljoen unieke online bezoekers per maand. Dat terwijl de aspirant-omroep op NPO 3 met hun wekelijkse talkshow Studio Powned maar amper tweehonderdduizend kijkers weet te trekken. Volgens Weesie gaat een groot deel van hun budget nu op aan technische faciliteiten voor de lineaire uitzendingen en kan dat beter gebruikt worden voor uitzendingen via internet. Powned heeft naast hun wekelijkse programma op NPO 3 een nachtelijk programma op Radio 1 met Prem Radhakishun. Dit programma krijgt relatief veel aandacht, maar dan vooral vanwege de inhoud en de manier van presenteren en niet zozeer in de vorm van hoge luistercijfers.

    Powned niet uniek in online streven

    De opmerkingen van Powned komen daags na het stoppen van BBC Three als lineaire zender. Dat is nu een online-platform aan het uitrollen om zich zo te richten op jongeren die vrijwel uitsluitend online kijken. Ook in Duitsland bestaan plannen voor een jongerenkanaal dat dan uitsluitend online beschikbaar gaat zijn.

    Update

    De plannen om alles binnen een paar jaar volledig online uit te zenden,  worden gedwarsboomd door de nieuwe Mediawet. Daarin staat dat omroepen verplicht zijn om media-aanbod te verzorgen, waaronder in ieder geval radio- en televisieprogramma's. Dit meldde het Algemeen Dagblad naar aanleiding van eerdere berichtgeving.
    WeesiePownedNPOlineaironline

    Reacties

  1. TV-TIP Inside the London Fire Brigade

    Inside the London Fire Brigade
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Het is een bizar toeval, maar juist op het moment dat in Londen afgelopen juni een van de allergrootste woningbranden plaatsvond (die van de 67-meter hoge Grenfelltoren in Kensington) werden de brandweermannen voor deze driedelige documentaire gevolgd. Kijk, en huiver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Het perfecte plaatje

    Het perfecte plaatje
    RTL 4 om 20:30 uur
    Na weken van gerommel met diafragma's en licht, wordt vanavond duidelijk wie als opvolger van Humberto Tan wordt gekroond. Wie na de finale nóg niet genoeg kan krijgen van al die meesterwerken, kan terecht in het Museum Hilversum. Vanaf morgen is daar het allerbeste werk van de kandidaten van dit seizoen te bewonderen.