1. Nieuws

    Prijs triple play-abonnement van Ziggo en KPN belangrijk

    Nederlanders kiezen vooral vanwege de kosten voor een triple play-abonnement bij aanbieders als Ziggo en KPN. Maar het aanbod van tv-zenders en internetsnelheid wordt belangrijker.
    Jarco Kriek
    27 november 2017
    comments 4
    Prijs triple play-abonnement van Ziggo en KPN belangrijk

    Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat bijna een kwart van de Nederlanders bij afname van een triple play-abonnement naar de prijs kijkt. Bij triple play worden de vaste diensten tv, internet en telefoon in één abonnementsvorm gecombineerd. Het zenderaanbod bij de tv-dienst en de geleverde internetsnelheid worden wel belangrijker bij de keuze van dit soort abonnementen en volgen op de tweede en derde plaats. Elke aanbieder heeft wel een soort doelgroep die een speciale reden heeft om voor hen te kiezen. Bij KPN is het de hogere aan klantvriendelijkheid gekoppelde NPS-score. Bij Ziggo is dat het grotere zenderaanbod waarbij ook meer kanalen in HD-kwaliteit bij de tv-dienst worden aangeboden.

     

    Quad Play

    Is er bij triple play nog sprake van een groep van honderdduizenden Nederlanders die jaarlijks van aanbieder overstappen, is dat bij quad play anders. Bij quad play wordt triple play met mobiel gecombineerd. De drie grootste quad play-aanbieders in Nederland zijn VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile. Extra data, kortingen en gratis zenderpakketten zijn de redenen waarom het aantal overstappers bij quad play lager ligt.

    Triple playquad playalles-in-1tvtelevisieinternettelefoonbellenKPNZiggoVodafoneZiggoT-MobileT-Mobile ThuisTelecompaperNPSzenderaanbodinternetsnelheidklantvriendelijkheid

    Reacties

  1. TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Moordvrouw

    Moordvrouw
    RTL 4 om 20:08 uur
    Wendy van Dijk en haar collega’s hijsen zich, ook al hebben ze hun penning aan het eind van het vorig seizoen moeten inleveren, gewoon weer in hun uniform. Er verandert dit zevende seizoen wel een hoop: het team gaat niet alleen anders te werk, ook het schrijversteam is compleet vernieuwd.