1. Nieuws

    Prijsdaling laat Digitenne gestaag groeien

    De prijsdaling van het aardse digitale televisienetwerk Digitenne van KPN TV heeft ervoor gezorgd dat het aantal abonnees sterk groeit.
    Jarco Kriek
    2 november 2007
    comments 0
    Prijsdaling laat Digitenne gestaag groeien
    De prijsdaling van het aardse digitale televisienetwerk Digitenne van KPN TV heeft ervoor gezorgd dat het aantal abonnees sterk groeit. Het afgelopen kwartaal groeide het aantal abonnees tot meer dan 414.000, wat Digitenne een marktaandeel van 17 procent opleverde.

    De afgelopen drie maanden trok Digitenne 77.000 nieuwe abonnees aan. Sinds vorig jaar, toen er 245.000 abonnees genoteerd waren, heeft KPN 168.000 nieuwe digitale huishoudens aan het klantenbestand kunnen toevoegen. Van de 413.000 abonnees hebben er ongeveer 40.000 een abonnement op het aanvullende Tele2 voetbalpakket.

    De stijging van het aantal abonnees is te verklaren uit de nieuwe prijsstelling van Digitenne. Enkele maanden geleden verlaagde KPN de abonnementprijs van Digitenne naar 6,95 euro per maand. Deze nieuwe prijs is volgens andere televisieaanbieders onder de marktprijs.

    Met de steeds maar stijgende abonneecijfers is Digitenne een belangrijke speler in het digitale televisielandschap geworden. Digitenne komt steeds dichter in de buurt van de grootste kabelaar van Nederland UPC, die het aantal digitale abonnees ziet stagneren rond de 500.000. Digitenne komt voorlopig nog niet in de buurt van de grootste digitale televisieaanbieder CanalDigitaal, die rond de 750.000 abonnees heeft. Wanneer de Zesko-kabelbedrijven Multikabel, @Home en Casema in de directe toekomst bij elkaar worden gevoegd, dat hiermee overigens een nog grotere digitale televisieaanbieder ontstaan.

    Onlangs werd uit een onderzoek van de Consumentenbond naar de tevredenheid van digitale televisieabonnees duidelijk dat de meeste ontevreden abonnees bij Digitenne te vinden zijn. De gebrekkige beeldkwaliteit, mede veroorzaakt door een schaarste aan te gebruiken digitale uitzendfrequenties en de storingsgevoeligheid van de techniek, waren hier de oorzaak van. De conclusie van de Consumentenbond was dan ook dat Digitenne het beste aan te bevelen was voor de zogenaamde 'budgetkijker'.
    DigitenneKPNabonnees

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.