1. Nieuws

    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.
    Jarco Kriek
    30 maart 2014
    comments 3
    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.

    DAB+ heeft in Nederland sinds kort een landelijk dekkend buitenhuis bereik waarbij 27 radiozenders in digitale geluidskwaliteit worden aangeboden. Om naar DAB+ te kunnen luisteren, is een nieuwe voor DAB+ geschikte radio nodig. Omdat etherradio vooral in de auto beluisterd wordt, is het voor de populariteit van DAB+ goed dat steeds meer autofabrikanten in nieuwe modellen standaard een DAB+ radio leveren. Een draagbare DAB+ radio is al voor enkele tientallen euro’s te koop. De duurdere modellen combineren naast analoge FM en digitale DAB+ etherontvangst ook internetradio en connectiviteit via bluetooth. Hierdoor zijn het complete multimedia-apparaten waardoor de radioluisteraar radiozenders over de gehele wereld kan beluisteren.

    Handen ineen

    De publieke- en commerciële omroepen beginnen samen met reclameverkooporganisaties op 15 mei met een publiciteitscampagne om DAB+ onder de aandacht van de Nederlandse radioluisteraar te brengen. Doel hiervan is het gebruik van DAB+ en de verkoop van DAB+ geschikte apparatuur te promoten. DAB+ heeft als voordeel dat er constante geluidskwaliteit wordt geleverd en dat hierdoor atmosferische storingselementen – zoals bij FM het geval is – niet in het geluid hoorbaar zijn. DAB+ critici stellen dat de radiozenders bezuinigen op geluidskwaliteit om via de beschikbare bandbreedte zoveel mogelijk zenders aan te bieden.

    DAB+DABNPOpublieke omroepVCRcommerciële omroepSTERRABradioFMdigitaalanaloog

    Reacties

  1. TV-TIP Wielrennen

    Wielrennen
    Eurosport 1 om 13:15 uur

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Boer zoekt vrouw internationaal

    Boer zoekt vrouw internationaal
    NPO 1 om 20:20 uur
    Yvon Jaspers ontvangt de boeren op de plek waar het in september 2016 allemaal begon met het uitzoeken van de brieven: de SS Rotterdam.

    Zappen.blog.nl