1. Nieuws

    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.
    Jarco Kriek
    30 maart 2014
    comments 3
    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.

    DAB+ heeft in Nederland sinds kort een landelijk dekkend buitenhuis bereik waarbij 27 radiozenders in digitale geluidskwaliteit worden aangeboden. Om naar DAB+ te kunnen luisteren, is een nieuwe voor DAB+ geschikte radio nodig. Omdat etherradio vooral in de auto beluisterd wordt, is het voor de populariteit van DAB+ goed dat steeds meer autofabrikanten in nieuwe modellen standaard een DAB+ radio leveren. Een draagbare DAB+ radio is al voor enkele tientallen euro’s te koop. De duurdere modellen combineren naast analoge FM en digitale DAB+ etherontvangst ook internetradio en connectiviteit via bluetooth. Hierdoor zijn het complete multimedia-apparaten waardoor de radioluisteraar radiozenders over de gehele wereld kan beluisteren.

    Handen ineen

    De publieke- en commerciële omroepen beginnen samen met reclameverkooporganisaties op 15 mei met een publiciteitscampagne om DAB+ onder de aandacht van de Nederlandse radioluisteraar te brengen. Doel hiervan is het gebruik van DAB+ en de verkoop van DAB+ geschikte apparatuur te promoten. DAB+ heeft als voordeel dat er constante geluidskwaliteit wordt geleverd en dat hierdoor atmosferische storingselementen – zoals bij FM het geval is – niet in het geluid hoorbaar zijn. DAB+ critici stellen dat de radiozenders bezuinigen op geluidskwaliteit om via de beschikbare bandbreedte zoveel mogelijk zenders aan te bieden.

    DAB+DABNPOpublieke omroepVCRcommerciële omroepSTERRABradioFMdigitaalanaloog

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.