1. Nieuws

    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.
    Jarco Kriek
    30 maart 2014
    comments 3
    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.

    DAB+ heeft in Nederland sinds kort een landelijk dekkend buitenhuis bereik waarbij 27 radiozenders in digitale geluidskwaliteit worden aangeboden. Om naar DAB+ te kunnen luisteren, is een nieuwe voor DAB+ geschikte radio nodig. Omdat etherradio vooral in de auto beluisterd wordt, is het voor de populariteit van DAB+ goed dat steeds meer autofabrikanten in nieuwe modellen standaard een DAB+ radio leveren. Een draagbare DAB+ radio is al voor enkele tientallen euro’s te koop. De duurdere modellen combineren naast analoge FM en digitale DAB+ etherontvangst ook internetradio en connectiviteit via bluetooth. Hierdoor zijn het complete multimedia-apparaten waardoor de radioluisteraar radiozenders over de gehele wereld kan beluisteren.

    Handen ineen

    De publieke- en commerciële omroepen beginnen samen met reclameverkooporganisaties op 15 mei met een publiciteitscampagne om DAB+ onder de aandacht van de Nederlandse radioluisteraar te brengen. Doel hiervan is het gebruik van DAB+ en de verkoop van DAB+ geschikte apparatuur te promoten. DAB+ heeft als voordeel dat er constante geluidskwaliteit wordt geleverd en dat hierdoor atmosferische storingselementen – zoals bij FM het geval is – niet in het geluid hoorbaar zijn. DAB+ critici stellen dat de radiozenders bezuinigen op geluidskwaliteit om via de beschikbare bandbreedte zoveel mogelijk zenders aan te bieden.

    DAB+DABNPOpublieke omroepVCRcommerciële omroepSTERRABradioFMdigitaalanaloog

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.