1. Nieuws

    Reclame Code Commissie tikt Reggefiber en XS4All op vingers

    Niet alleen KPN is deze maand door de Reclame Code Commissie wegens misleidende reclame op de vingers getikt. Ook de bedrijven Reggefiber en XS4All ondergingen hetzelfde lot.
    Jarco Kriek
    26 mei 2012
    comments 0
    Reclame Code Commissie tikt Reggefiber en XS4All op vingers
    Foto: ANP

    Niet alleen KPN is deze maand door de Reclame Code Commissie wegens misleidende reclame op de vingers getikt. Ook de bedrijven Reggefiber en XS4All ondergingen hetzelfde lot.

    XS4All is geheel in handen van KPN terwijl bij Reggefiber het op dit moment nog gaat om een minderheidsbelang. Er zijn echter al verkoopafspraken over resterende aandelen in Reggefiber gemaakt waardoor ook Reggefiber op termijn in ieder geval voor het grootste gedeelte in handen van KPN komt.

    Wildwest in Veendam

    Totaal TV meldde eerder al dat KPN de aanbeveling van de Reclame Code Commissie heeft gekregen om niet meer op de manier waarop gedaan is reclame voor het tv-product Interactieve TV te maken. Dit gaat over de manier waarop in Veendam gepoogd is dertig procent van het aantal huishoudens een actieve aansluiting op een nieuw Reggefiber-glasvezelnetwerk te laten afnemen. Uiteindelijk staakte Reggefiber deze poging omdat duidelijk werd dat minder dan dertig procent actieve aansluitingen zouden worden afgenomen.

    Misleidende reclame Reggefiber

    Reggefiber werd door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt omdat het in een reclame-uiting de volgende zin plaatste "Als 30% van de huishoudens ‘ja’ zegt tegen glasvezel van Reggefiber dan komt het er. Dit percentage is in zicht, maar nog niet bereikt. Schrijft u zich niet in, dan kan het nog jaren duren voordat Veendam en Wildervank aan de beurt zijn. En dat zou toch zonde zijn.” De Reclame Code Commissie oordeelde dat vooral het laatste gedeelte misleidend is omdat het lokale kabelbedrijf Stichting Kabel Veendam (SKV) al eerder het besluit had genomen om een glasvezelnetwerk in Veendam en omgeving uit te rollen.

    Ook XS4All misleidend

    Ook XS4All maakte in Veendam reclame-uitingen waarin werd gehamerd op het behalen van de minimale actieve dekkingsgraad van dertig procent. Daarbij stelde XS4All dat alleen dan glasvezel binnen de drie en twaalf maanden beschikbaar zou zijn. Ook stelde XS4All dat het minimaal vijf jaar zou gaan duren voordat er weer een mogelijkheid voor een glasvezelnetwerk in Veendam zou zijn als deze minimale dekking niet gehaald zou worden. Om dezelfde redenen als KPN en Reggefiber kreeg ook XS4All van de Reclame Code Commissie de aanbeveling om in de toekomst soortgelijke reclame-uitingen achterwege te laten.
    KPNReggefiberXS4AllReclema Code CommissieInteractieve TVglasvezelVeendamStichting Kabel VeendamSKVmisleidende reclame

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: De Claim - Zoektocht naar roofkunst uit de Tweede Wereldoorlog

    2Doc: De Claim - Zoektocht naar roofkunst uit de Tweede Wereldoorlog
    NPO 2 om 20:25 uur
    In Nederlandse musea bevinden zich kunstwerken die in de oorlog door de Duitse bezetter zijn geroofd. Erfgenamen komen die werken op het spoor en claimen hun eigendomsrecht.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Dark Knight

    The Dark Knight
    Veronica om 20:30 uur
    Met de hulp van luitenant Jim Gordon (Gary Oldman) en openbaar aanklager Harvey Dent (Aaron Eckhart) wil Batman de georganiseerde misdaad in Gotham voorgoed uitroeien. Het drietal gaat doeltreffend te werk, maar ze vallen al snel ten prooi aan een opkomend meesterbrein, The Joker (Heath Ledger). Hij dompelt Gotham onder in totale anarchie en dwingt The Dark Knight steeds verder over de delicate grens te stappen tussen held en burgerwacht.

    Zappen.blog.nl