1. Nieuws

    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.
    Jarco Kriek
    15 juli 2014
    comments 1
    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.

    Zo werd CanalDigitaal – een merknaam van het Luxemburgse bedrijf M7 Group – onlangs op de vingers getikt wegens misleidende reclame over het aanvullende Sport1 + Motors-zenderpakket. Een CanalDigitaal-klant had geklaagd dat hij in tegenstelling tot de beloofde live-uitzending van de Moto GP-motorraces alleen naar samenvattingen van de wedstrijden kon kijken. Omdat CanalDigitaal niet alle kanalen van betaalzender Sport1 doorgeeft, zijn bepaalde sportevenementen – in tegenstelling tot andere aanbieders – niet live maar later in samenvatting te bekijken. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de klagende CanalDigitaal-klant gelijk heeft. CanalDigitaal had voor de uitspraak van de reclamewaakhond al aangegeven de reclame-uiting voor het Sport1 + Motors-zenderpakket te wijzigen.

    MyPrime

    Eerder had de Reclame Code Commissie al UPC wegens reclame voor de nieuwe onbeperkt kijken-dienst MyPrime op de vingers getikt. UPC had in reclame voor MyPrime geuit dat ook bestaande klanten van het Alles-in-1 Power-abonnement zonder meerkosten van de videodienst gebruik konden maken. Feitelijk moest men hiervoor een nieuwe abonnement met een duur van minimaal twaalf maanden afsluiten. Ook in dit geval adviseerde de Reclame Code Commissie UPC om in het vervolg duidelijker in de reclame-uiting te zijn.

    Reclame Code CommeissieReclame CodecommissieRCCCanalDigitaalSport1Moto GPUPCall you can watchonbeperkt kijkenMyPrimekabelsatelliettvtelevisieaanbiedersproviders

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.