1. Nieuws

    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.
    Jarco Kriek
    7 mei 2011
    comments 0
    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.

    TV Oranje zegt dat het aantal verzoeken uit de markt zo groot was dat men heeft besloten om adverteerders de mogelijkheid te geven om via een tv-commercial hun product, merk of evenement via TV Oranje naamsbekendheid te geven. TV Oranje heeft hiervoor Nico Silvius – oprichter van de radiozender RadioNL – weten te strikken om de commercialisering van TV Oranje in goede banen te leiden. De stap naar de advertentiemarkt is een belangrijke nieuwe ontwikkeling voor TV Oranje. De inkomsten haalde men voornamelijk uit de exploitatie van een webshop waarin de TV Oranje kijker CD’s en DVD’s kon aanschaffen. Het is begrijpelijk dat TV Oranje naar nieuwe vormen van inkomsten aan het zoeken is omdat de concurrentie op het gebied van verkoop van CD’s en DVD’s groot is en hierdoor de winstmarge onder druk komt te staan.

    Op TV Oranje waren sporadisch al tv-commercials te zien. Het ging hier echter om een beperkt aantal dat voortvloeide uit gemaakte barterdeals en andere vormen van wederzijdse promotie met gesloten beurzen. De opgebouwde trouwe aanhang van de muziekzender TV Oranje maakt de stap naar de advertentiemarkt een stuk makkelijker. Ook het bereik van TV Oranje is goed. Al enige tijd heeft men in Nederland landelijke dekking via kabel en satelliet. De satellietuitzendingen zijn echter niet dag en nacht te volgen. TV Oranje is van de vroege ochtend tot ’s avonds 22.00 uur op de satelliet te zien omdat het een kanaalslot deelt met de Franse zender Dorcel TV.

    Volgens Nico Silvius zijn de mogelijkheden voor adverteerders vrijwel onbeperkt: "TV Oranje is in ons land nou eenmaal een ijzersterk merk. Gekoppeld aan de sterk gestegen populariteit van Nederlandse muziek zorgt dat voor een nieuw platform waar adverteerders alle kanten mee op kunnen.”

    TV Oranje

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP GoldenEye

    GoldenEye
    RTL 7 om 20:30 uur
    De Britse geheim agent James Bond gaat op missie om de toegangssleutel tot een geheim wapen genaamd GoldenEye terug te vinden. Met dat wapen dat zich in een baan rond de aarde bevindt, kan een elektromagnetische puls worden afgeschoten waarmee alle elektronische apparatuur op aarde wordt vernietigd. Er zijn aanwijzingen dat de Russische generaal Ourumov verantwoordelijk is voor de diefstal. Bond reist af naar Rusland en komt daar tegenover een onzichtbare vijand te staan die hem continu een stap voor is.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Contagion

    Contagion
    Net5 om 20:30 uur
    Een zakelijke bespreking begint met een rondje handen schudden. Een man hoest in een drukke bus. Beth (Gwyneth Paltrow) is terug in Minneapolis, na een zakenreis naar Hong Kong. Ze voelt zich niet lekker, maar denkt dat het door de jetlag komt. Twee dagen later overlijdt ze op de afdeling spoedeisende hulp. De artsen vertellen haar ontroostbare man (Matt Damon) dat ze voor een raadsel staan. Niet lang daarna vertonen meer mensen dezelfde symptomen: eerst hoesten en koorts, gevolgd door een toeval en een hersenbloeding en uiteindelijk de dood. Overal neemt het aantal slachtoffers razendsnel toe, als gevolg van de talloze interacties die een mens elke dag heeft. Het mondt uit in een wereldwijde epidemie.