1. Nieuws

    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.
    Jarco Kriek
    7 mei 2011
    comments 0
    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.

    TV Oranje zegt dat het aantal verzoeken uit de markt zo groot was dat men heeft besloten om adverteerders de mogelijkheid te geven om via een tv-commercial hun product, merk of evenement via TV Oranje naamsbekendheid te geven. TV Oranje heeft hiervoor Nico Silvius – oprichter van de radiozender RadioNL – weten te strikken om de commercialisering van TV Oranje in goede banen te leiden. De stap naar de advertentiemarkt is een belangrijke nieuwe ontwikkeling voor TV Oranje. De inkomsten haalde men voornamelijk uit de exploitatie van een webshop waarin de TV Oranje kijker CD’s en DVD’s kon aanschaffen. Het is begrijpelijk dat TV Oranje naar nieuwe vormen van inkomsten aan het zoeken is omdat de concurrentie op het gebied van verkoop van CD’s en DVD’s groot is en hierdoor de winstmarge onder druk komt te staan.

    Op TV Oranje waren sporadisch al tv-commercials te zien. Het ging hier echter om een beperkt aantal dat voortvloeide uit gemaakte barterdeals en andere vormen van wederzijdse promotie met gesloten beurzen. De opgebouwde trouwe aanhang van de muziekzender TV Oranje maakt de stap naar de advertentiemarkt een stuk makkelijker. Ook het bereik van TV Oranje is goed. Al enige tijd heeft men in Nederland landelijke dekking via kabel en satelliet. De satellietuitzendingen zijn echter niet dag en nacht te volgen. TV Oranje is van de vroege ochtend tot ’s avonds 22.00 uur op de satelliet te zien omdat het een kanaalslot deelt met de Franse zender Dorcel TV.

    Volgens Nico Silvius zijn de mogelijkheden voor adverteerders vrijwel onbeperkt: "TV Oranje is in ons land nou eenmaal een ijzersterk merk. Gekoppeld aan de sterk gestegen populariteit van Nederlandse muziek zorgt dat voor een nieuw platform waar adverteerders alle kanten mee op kunnen.”

    TV Oranje

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:30 uur
    Barney (Stallone), Lee (Statham), Yin (Li), Gunnar (Lundgren), Toll (Couture) en Hale (Crews) – samen met nieuwe leden Billy the Kid (Hemsworth) en Maggie (Nan) – worden door Mr. Church (Willis) naar Azië gestuurd voor een simpele klus. Het geld lijkt snel verdiend voor de old-school vechtmachines, maar de missie loopt vreselijk uit de hand en één van hen wordt genadeloos omgebracht. De Expendables zweren wraak en vechten zich een bloedig spoor dwars door de vijandige linies. Onderweg maken ze nog even korte metten met een transport van vijf ton plutonium, meer dan genoeg om de machtsverhoudingen in de wereld te veranderen. Maar dat is nog niets vergeleken met de wraakactie die ze in petto hebben voor de tegenstander die hun partner vermoordde. Daar hebben ze zo hun methodes voor.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Spectre

    Spectre
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Een cryptische boodschap uit Bonds verleden stuurt hem op het spoor van een sinistere organisatie. Terwijl M. een strijd levert tegen politieke krachten, om de geheime dienst in leven te houden, weet Bond de lagen van bedrog weg te pellen om de afgrijselijke waarheid achter Spectre te onthullen.