1. Nieuws

    Reggefiber wint glasvezel woordstrijd van Ziggo

    Het college van beroep van de Stichting Reclame Code heeft glasvezelexploitant Reggefiber als winnaar in een woordstrijd met kabelbedrijf Ziggo aangewezen.
    Jarco Kriek
    6 februari 2014
    comments 21
    Reggefiber wint glasvezel woordstrijd van Ziggo
    Foto: ANP

    Het college van beroep van de Stichting Reclame Code heeft glasvezelexploitant Reggefiber als winnaar in een woordstrijd met kabelbedrijf Ziggo aangewezen.

    Reggefiber stapte naar de Stichting Reclame Code om Ziggo op de vingers te tikken en te voorkomen dat Ziggo het woord glasvezelkabelnetwerk nog in reclamecampagnes mag gebruiken. Dat lijkt overigens niet te lukken. Ziggo laat in een reactie weten dat het de term glasvezelkabelnetwerk blijft gebruiken. Omdat het netwerk van Ziggo een gecombineerd glasvezel/coax-netwerk is, is deze omschrijving volgens het kabelbedrijf gerechtvaardigd. Alleen in het laatste kleine deel naar de consument gebruikt Ziggo in haar netwerk de coaxkabel. Bij alle verbindingen naar wijkcentrales maakt het kabelbedrijf van glasvezelverbindingen gebruik. Hierdoor bestaat het Ziggo-netwerk voor 98 procent uit glasvezel. Ziggo kan de uitspraak van de reclame Code Commissie naast zich neerleggen omdat deze niet bindend is.

    Verschillende netwerken

    Ziggo wordt door de Reclame Code Commissie vooral op de vingers getikt door in de zogenaamde Overbodig-campagne in delen in het Ziggo verzorgingsgebied waar Reggefiber glasvezelnetwerk wil aanbrengen het woord glasvezelnetkabelnetwerk in een flyer gebruikt. Uit overige teksten in deze flyer kan de indruk ontstaan dat het glasvezelnetwerk van Reggefiber niet verschilt met het bestaande Ziggo-kabelnetwerk. De Reclame Code Commissie stelt echter dat er een duidelijk verschil tussen de netwerken is omdat het netwerk van Reggefiber voor honderd procent uit glasvezel bestaat.

    Open netwerk

    De Reclame Code Commissie concludeert verder dat de consument via de glasvezelnetwerken van Reggefiber echt keuzevrijheid heeft omdat dit een open netwerk is waarop verschillende serviceproviders diensten kunnen aanbieden. Ziggo stelde in de bewuste campagne dat de keuzevrijheid beperkt was doordat veel beschikbare glasvezelserviceproviders op Reggefiber glasvezelnetwerken feitelijk eigendom van KPN zijn.

    ReggefiberglasvezelZiggokabelReclame Code CommisieglasvezelnetwerkkabelnetwerlglasvezelkabelnetwerkFttFFiber to the HomeTilburgKPNInteractieve TVXS4AllTelfortGlashart MediaVodafoneTele2ConceptsEdutelFieberFypeHelden van NUKickXLLijbrandtLijbrandt TelecomONOnsBrabantNetScarletSolconTweakXMS

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de UEFA Champions League: PSV - FC Rostov

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP What Women Want

    What Women Want
    RTL 8 om 20:29 uur
    Nick Marshall (Mel Gibson) is een echte macho en iedereen zal dat beamen. De enige die daar geen last van heeft, is Nick zelf. Het komt hem juist goed van pas in zijn werk, waar hij via reclames vol babes allerlei producten aan de man brengt. Op de zaak komt een hoge positie vrij en volgens Nick is die baan voor hem. De baan gaat echter naar een vrouw (Helen Hunt) en Nick zet het op een zuipen. Daardoor krijgt hij een ongeluk met gevolgen: hij kan ineens de gedachten van vrouwen horen.

    Zappen.blog.nl