1. Nieuws

    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    2 juni 2011
    comments 0
    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder. Dit heeft RTL Nederland bekend gemaakt.

    Toch is RTL Lounge deze maand niet het best bekeken digitaal televisiekanaal. Met een kijkerspubliek van 915.000 vrouwen boven de 13 jaar en 1,8 miljoen unieke kijkers – zowel man als vrouw – boven de 6 jaar werd RTL Lounge in mei het tweede digitaal televisiekanaal van Nederland. Eigenaar RTL Nederland zegt uiterst tevreden met de behaalde kijkcijfers te zijn. De hoge kijkcijfers van RTL Lounge komen mede op conto van UPC dat de zender in de maand mei als maandzender in de etalage plaatste.

    Het bereik van RTL Lounge is overigens sinds deze week groter geworden. KPN heeft het televisiekanaal op 1 juni aan het KPN iTV zenderaanbod toegevoegd. Hierdoor is RTL Lounge bij alle grote televisieaanbieders van Nederland in aanvullende zenderpakketten beschikbaar. Uitzondering blijft CanalDigitaal. De vierde digitale televisieaanbieder van Nederland heeft RTL Lounge nog steeds niet aan het zenderaanbod toegevoegd. De vraag van CanalDigitaal-abonnees naar dit digitaal themakanaal lijkt wel steeds groter te worden. De toevoeging van RTL Lounge aan het zenderaanbod wordt door sommige kenners zelfs omschreven al belangrijke stap om de acceptatie de schotelantenne – en dus ook direct de overstap naar satelliettelevisie – te bevorderen.

    Niet alleen het digitaal themakanaal van RTL Nederland behaalde in mei goede kijkcijfers. Het gezamenlijk marktaandeel van de televisiezenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 kwam de afgelopen maand in de – voor adverteerders belangrijke – doelgroep 20-49 jaar op 34,9 procent uit. Daarmee bleef RTL Nederland in deze doelgroep de directe concurrenten NPO (25,4 procent) en SBS Nederland (24,2 procent) voor. Het best bekeken programma van RTL Nederland was op 14 mei op RTL4 te zien. Met 2,4 miljoen kijkers en een marktaandeel van 36,4 procent was dit het programma Ik Hou Van Holland van Linda de Mol. 

    RTL LoungeRTL NederlandRTL4RTL5RTL7RTL8NPOSBS NederlandUPCKPN

    Reacties

  1. TV-TIP 3 op reis

    3 op reis
    NPO 3 om 19:50 uur
    Evi reist verder door Denemarken en bezoekt de imposante krijtrotsen van het eiland Møn. Chris reist rond door het westen van de USA en bezoekt Denver.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Planet Earth II

    Planet Earth II
    NPO 1 om 20:20 uur
    We bezoeken de woestijnen van de wereld, een landschap van uitersten waar het leven zwaar op de proef wordt gesteld.

    Zappen.blog.nl