1. Nieuws

    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    2 juni 2011
    comments 0
    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder. Dit heeft RTL Nederland bekend gemaakt.

    Toch is RTL Lounge deze maand niet het best bekeken digitaal televisiekanaal. Met een kijkerspubliek van 915.000 vrouwen boven de 13 jaar en 1,8 miljoen unieke kijkers – zowel man als vrouw – boven de 6 jaar werd RTL Lounge in mei het tweede digitaal televisiekanaal van Nederland. Eigenaar RTL Nederland zegt uiterst tevreden met de behaalde kijkcijfers te zijn. De hoge kijkcijfers van RTL Lounge komen mede op conto van UPC dat de zender in de maand mei als maandzender in de etalage plaatste.

    Het bereik van RTL Lounge is overigens sinds deze week groter geworden. KPN heeft het televisiekanaal op 1 juni aan het KPN iTV zenderaanbod toegevoegd. Hierdoor is RTL Lounge bij alle grote televisieaanbieders van Nederland in aanvullende zenderpakketten beschikbaar. Uitzondering blijft CanalDigitaal. De vierde digitale televisieaanbieder van Nederland heeft RTL Lounge nog steeds niet aan het zenderaanbod toegevoegd. De vraag van CanalDigitaal-abonnees naar dit digitaal themakanaal lijkt wel steeds groter te worden. De toevoeging van RTL Lounge aan het zenderaanbod wordt door sommige kenners zelfs omschreven al belangrijke stap om de acceptatie de schotelantenne – en dus ook direct de overstap naar satelliettelevisie – te bevorderen.

    Niet alleen het digitaal themakanaal van RTL Nederland behaalde in mei goede kijkcijfers. Het gezamenlijk marktaandeel van de televisiezenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 kwam de afgelopen maand in de – voor adverteerders belangrijke – doelgroep 20-49 jaar op 34,9 procent uit. Daarmee bleef RTL Nederland in deze doelgroep de directe concurrenten NPO (25,4 procent) en SBS Nederland (24,2 procent) voor. Het best bekeken programma van RTL Nederland was op 14 mei op RTL4 te zien. Met 2,4 miljoen kijkers en een marktaandeel van 36,4 procent was dit het programma Ik Hou Van Holland van Linda de Mol. 

    RTL LoungeRTL NederlandRTL4RTL5RTL7RTL8NPOSBS NederlandUPCKPN

    Reacties

  1. TV-TIP Helden van de wildernis

    Helden van de wildernis
    NPO 1 om 20:30 uur
    Art Rooijakkers trekt naar de Masai Mara in Kenia, een van de laatste natuurgebieden in Afrika met een enorme rijkdom aan wilde dieren. In een piepklein huisje woont de Nederlandse biologe Femke Broekhuis. Haar missie is het bestuderen en beschermen van de ernstig bedreigde jachtluipaarden.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

    Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
    Net5 om 20:30 uur
    Moordenaar Sirius Black (Gary Oldman) onsnapt uit de zwaarbewaakte Azkaban gevangenis. Hij lijkt het op Harry (Daniel Radcliffe) te hebben voorzien maar die heeft geen idee waarom. Voor zijn bescherming worden een aantal Dementors naar Hogwarts gestuurd die zorgen dat Harry zich alleen maar minder veilig voelt. Gelukkig hebben ze deze keer een aardige D.A.D.A.-leraar: Remus J. Lupin (David Thewlis).

    Zappen.blog.nl