1. Nieuws

    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    2 juni 2011
    comments 0
    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder. Dit heeft RTL Nederland bekend gemaakt.

    Toch is RTL Lounge deze maand niet het best bekeken digitaal televisiekanaal. Met een kijkerspubliek van 915.000 vrouwen boven de 13 jaar en 1,8 miljoen unieke kijkers – zowel man als vrouw – boven de 6 jaar werd RTL Lounge in mei het tweede digitaal televisiekanaal van Nederland. Eigenaar RTL Nederland zegt uiterst tevreden met de behaalde kijkcijfers te zijn. De hoge kijkcijfers van RTL Lounge komen mede op conto van UPC dat de zender in de maand mei als maandzender in de etalage plaatste.

    Het bereik van RTL Lounge is overigens sinds deze week groter geworden. KPN heeft het televisiekanaal op 1 juni aan het KPN iTV zenderaanbod toegevoegd. Hierdoor is RTL Lounge bij alle grote televisieaanbieders van Nederland in aanvullende zenderpakketten beschikbaar. Uitzondering blijft CanalDigitaal. De vierde digitale televisieaanbieder van Nederland heeft RTL Lounge nog steeds niet aan het zenderaanbod toegevoegd. De vraag van CanalDigitaal-abonnees naar dit digitaal themakanaal lijkt wel steeds groter te worden. De toevoeging van RTL Lounge aan het zenderaanbod wordt door sommige kenners zelfs omschreven al belangrijke stap om de acceptatie de schotelantenne – en dus ook direct de overstap naar satelliettelevisie – te bevorderen.

    Niet alleen het digitaal themakanaal van RTL Nederland behaalde in mei goede kijkcijfers. Het gezamenlijk marktaandeel van de televisiezenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 kwam de afgelopen maand in de – voor adverteerders belangrijke – doelgroep 20-49 jaar op 34,9 procent uit. Daarmee bleef RTL Nederland in deze doelgroep de directe concurrenten NPO (25,4 procent) en SBS Nederland (24,2 procent) voor. Het best bekeken programma van RTL Nederland was op 14 mei op RTL4 te zien. Met 2,4 miljoen kijkers en een marktaandeel van 36,4 procent was dit het programma Ik Hou Van Holland van Linda de Mol. 

    RTL LoungeRTL NederlandRTL4RTL5RTL7RTL8NPOSBS NederlandUPCKPN

    Reacties

  1. TV-TIP RTL 7 Darts: WK 2018

    RTL 7 Darts: WK 2018
    RTL 7 om 20:05 uur
    Michael van Gerwen gaat voor zijn derde wereldtitel. Al twee keer eerder was hij de beste in 'Ally Pally', Alexandra Palace in Noord-Londen. Het leek even mis te gaan dit seizoen voor Mighty Mike, maar na een korte vakantie won hij het EK en de Grand Slam of Darts met overmacht. Het WK gaat om het kampioenschap van 2018.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD DUNKIRK

      Verteld vanaf het land, de zee en de lucht start Dunkirk als honderdduizenden Britse en geallieerde soldaten omsingeld zijn door vijandelijke troepen. Totaal TV mag de dvd van deze epische actiethriller vijf keer weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het zit zo massaal in ons eten, dat we er genoeg van hebben. Suiker moet eruit. Het is niet van harte, maar de voedingsindustrie belooft om miljoen suikerklontjes uit ons eten te halen. Maar wanneer kwam suiker eigenlijk op ons menu? Waar kwamen al die bergen suiker ooit vandaan? De KvW over het donkere verleden van het witte goed.