1. Nieuws

    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    2 juni 2011
    comments 0
    RTL Lounge onverminderd populair bij vrouwelijke doelgroep

    Het digitaal themakanaal van RTL Nederland – RTL Lounge - blijft onverminderd populair bij de vrouwelijke doelgroep van de zender. Dit zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder. Dit heeft RTL Nederland bekend gemaakt.

    Toch is RTL Lounge deze maand niet het best bekeken digitaal televisiekanaal. Met een kijkerspubliek van 915.000 vrouwen boven de 13 jaar en 1,8 miljoen unieke kijkers – zowel man als vrouw – boven de 6 jaar werd RTL Lounge in mei het tweede digitaal televisiekanaal van Nederland. Eigenaar RTL Nederland zegt uiterst tevreden met de behaalde kijkcijfers te zijn. De hoge kijkcijfers van RTL Lounge komen mede op conto van UPC dat de zender in de maand mei als maandzender in de etalage plaatste.

    Het bereik van RTL Lounge is overigens sinds deze week groter geworden. KPN heeft het televisiekanaal op 1 juni aan het KPN iTV zenderaanbod toegevoegd. Hierdoor is RTL Lounge bij alle grote televisieaanbieders van Nederland in aanvullende zenderpakketten beschikbaar. Uitzondering blijft CanalDigitaal. De vierde digitale televisieaanbieder van Nederland heeft RTL Lounge nog steeds niet aan het zenderaanbod toegevoegd. De vraag van CanalDigitaal-abonnees naar dit digitaal themakanaal lijkt wel steeds groter te worden. De toevoeging van RTL Lounge aan het zenderaanbod wordt door sommige kenners zelfs omschreven al belangrijke stap om de acceptatie de schotelantenne – en dus ook direct de overstap naar satelliettelevisie – te bevorderen.

    Niet alleen het digitaal themakanaal van RTL Nederland behaalde in mei goede kijkcijfers. Het gezamenlijk marktaandeel van de televisiezenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 kwam de afgelopen maand in de – voor adverteerders belangrijke – doelgroep 20-49 jaar op 34,9 procent uit. Daarmee bleef RTL Nederland in deze doelgroep de directe concurrenten NPO (25,4 procent) en SBS Nederland (24,2 procent) voor. Het best bekeken programma van RTL Nederland was op 14 mei op RTL4 te zien. Met 2,4 miljoen kijkers en een marktaandeel van 36,4 procent was dit het programma Ik Hou Van Holland van Linda de Mol. 

    RTL LoungeRTL NederlandRTL4RTL5RTL7RTL8NPOSBS NederlandUPCKPN

    Reacties

  1. TV-TIP Topchef Academy

    Topchef Academy
    RTL 5 om 18:28 uur
    In deze laatste, allesbeslissende finaleweek wordt bepaald wie deze nieuwe tv-chef wordt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Michael Jackson's Journey from Motown to Off the Wall

    Michael Jackson's Journey from Motown to Off the Wall
    RTL 8 om 20:30 uur
    The King of Pop, Michael Jackson, wordt gevolgd vanaf zijn vroegere jaren bij Motown Records tot aan zijn legendarische, eerste soloalbum 'Off the Wall'. Regisseur Spike Lee geeft met dit portret een indrukwekkend beeld van de ontwikkeling van dit popicoon, die met zijn muziek en dans nog steeds menig artiest inspireert.