1. Nieuws

    RTL Nederland groeit digitaal explosief

    Uit de halfjaarcijfers van RTL Nederland blijkt dat men de juiste digitale weg is ingeslagen. Het gebruik van digitale diensten is explosief gegroeid. Dat stelt RTL CEO Bert Habets.
    Jarco Kriek
    21 augustus 2014
    comments 7
    RTL Nederland groeit digitaal explosief
    Foto: ANP

    Uit de halfjaarcijfers van RTL Nederland blijkt dat men de juiste digitale weg is ingeslagen. Het gebruik van digitale diensten is explosief gegroeid. Dat stelt RTL Nederland CEO Bart Habets.

    In het jaar dat tv-zender RTL 25 jaar in Nederland bestaat, presteert het mediabedrijf RTL Nederland goed. "Het macro-economische herstel in het eerste half jaar van 2014 vertaalt zich in een belangrijke groei van onze inkomsten uit televisie en onze digitale activiteiten. De strategie om een gebalanceerde mix aan te bieden van bestaand, nieuw en vernieuwd programma-aanbod blijft succesvol en zorgt voor behoud van ons marktleiderschap", aldus Habets.

    Online groei

    Het gebruik van online videodiensten stijgt in Nederland. Zo worden onbeperkt kijken-diensten als Netflix, NLziet en Videoland Unlimited steeds vaker gebruikt. RTL Nederland presteert goed met haar online diensten. Habets: "Zowel het aantal bezoekers online als het aantal videoviews is met vijfentwintig procent toegenomen. Ons aanbod is steeds breder en beter toegankelijk voor de consument. De crossovers met Videoland met RTL-hits als Divorce en sterk groeiende catalogus aan Nederlandse filminvesteringen werpen zijn vruchten af. Op die gedachte bouwen we ook in de tweede helft van 2014 voort."

    RTL NederlandRTL 4RTL 5RTL 7RTL 8RTL LoungeRTL TelekidsRTL CrimeRTL XLNLzietVideolandVideoland Unlimitedonlineuitgesteld kijkenall you can watchonbeperkt kijkenvideovideodienst

    Reacties

  1. TV-TIP Weet ik veel

    Weet ik veel
    RTL 4 om 20:39 uur
    Het format kunnen we inmiddels dromen: driehonderd studenten en drie BN'ers krijgen vijftig kennisvragen op zich af gevuurd. De BN'er met het beste rapport gaat door naar de finale, om samen met de slimste student een zo hoog mogelijk bedrag bij elkaar te sprokkelen. In een kamertje op een tochtig industrieterrein houdt Jamai intussen onze app-scores bij.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Mission: Impossible - Rogue Nation

    Mission: Impossible - Rogue Nation
    Een om 21:25 uur
    Van alle Mission: Impossible-films heeft dit vijfde deel de eenvoudigste plot, maar dankzij de duizelingwekkende actie zit dat het kijkplezier geen moment in de weg. Compleet van de pot gerukte scènes, maar ze zorgen wél voor koude rillingen.