1. Nieuws

    RTL Nederland groeit digitaal explosief

    Uit de halfjaarcijfers van RTL Nederland blijkt dat men de juiste digitale weg is ingeslagen. Het gebruik van digitale diensten is explosief gegroeid. Dat stelt RTL CEO Bert Habets.
    Jarco Kriek
    21 augustus 2014
    comments 7
    RTL Nederland groeit digitaal explosief
    Foto: ANP

    Uit de halfjaarcijfers van RTL Nederland blijkt dat men de juiste digitale weg is ingeslagen. Het gebruik van digitale diensten is explosief gegroeid. Dat stelt RTL Nederland CEO Bart Habets.

    In het jaar dat tv-zender RTL 25 jaar in Nederland bestaat, presteert het mediabedrijf RTL Nederland goed. "Het macro-economische herstel in het eerste half jaar van 2014 vertaalt zich in een belangrijke groei van onze inkomsten uit televisie en onze digitale activiteiten. De strategie om een gebalanceerde mix aan te bieden van bestaand, nieuw en vernieuwd programma-aanbod blijft succesvol en zorgt voor behoud van ons marktleiderschap", aldus Habets.

    Online groei

    Het gebruik van online videodiensten stijgt in Nederland. Zo worden onbeperkt kijken-diensten als Netflix, NLziet en Videoland Unlimited steeds vaker gebruikt. RTL Nederland presteert goed met haar online diensten. Habets: "Zowel het aantal bezoekers online als het aantal videoviews is met vijfentwintig procent toegenomen. Ons aanbod is steeds breder en beter toegankelijk voor de consument. De crossovers met Videoland met RTL-hits als Divorce en sterk groeiende catalogus aan Nederlandse filminvesteringen werpen zijn vruchten af. Op die gedachte bouwen we ook in de tweede helft van 2014 voort."

    RTL NederlandRTL 4RTL 5RTL 7RTL 8RTL LoungeRTL TelekidsRTL CrimeRTL XLNLzietVideolandVideoland Unlimitedonlineuitgesteld kijkenall you can watchonbeperkt kijkenvideovideodienst

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl