1. Nieuws

    RTL Nederland steekt energie in YouTube

    RTL Nederland blijft investeren om in de toekomst de kijker direct via internet eigen content te kunnen aanbieden. Na Videoland Unlimited en NLziet volgt nu ook YouTube.
    Jarco Kriek
    19 juni 2014
    comments 0
    RTL Nederland steekt energie in YouTube
    Foto: ANP

    RTL Nederland blijft investeren om in de toekomst de kijker direct via internet eigen content te kunnen aanbieden. Na Videoland Unlimited en NLziet volgt nu ook YouTube als uitzendplatform.

    Het zogenaamde multi-channel netwerk dat RTL Nederland op YouTube aan het opbouwen is, werd door Arno Otto – directeur Digitaal RTL Nederland – aan Emerce openbaar gemaakt. De verwachting is dat de kijker vanaf eind 2014 naar eigen videoproducties van RTL en (semi)professionele producties van derde partijen kan kijken. Het mediabedrijf gaat het YouTube-platform exploiteren als aanvulling op de tv-inkomsten.

    Verschuiving reclamebesteding

    Door video on demand-diensten waarbij voor een vast bedrag per maand onbeperkt en reclamevrij naar content gekeken kan worden en de mogelijkheid om bij digitale opnames via de tv-decoders reclames te kunnen doorspoelen, moeten zendergroepen op zoek naar nieuwe vormen van inkomsten. De tendens is dat reclame-inkomsten via lineaire tv-kanalen door deze nieuwe mogelijkheden onder druk komen te staan.

    RTL al actief op YouTube

    RTL Nederland is al langere tijd op het videoplatform YouTube actief. Op dit moment wordt content van RTL doorgegeven en heeft RTL sinds eind vorig jaar eigen YouTube-kanalen. Daar komt later dit jaar het nieuwe multi-channel netwerk bij.

    RTL NederlandRTLArno Ottodigitaalvideo on demandYouTubeover the topOTTNLzietall you can watchVideolandVideoland Unlimitedmulti-channel network

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl