1. Nieuws

    RTL Nederland ziet 2010 als topjaar

    Het gaat goed met RTL Nederland. De televisiezenders van het mediabedrijf behaalden in 2010 een gezamenlijk marktaandeel van 33 procent in de belangrijkste kijkersdoelgroep.
    Jarco Kriek
    1 januari 2011
    comments 0
    RTL Nederland ziet 2010 als topjaar

    RTL Nederland heeft in 2010 de hoogste kijkcijfers sinds 11 jaar weten te behalen. Het mediabedrijf baseert zich op cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO). De vier RTL Nederland televisiezenders behaalden in de belangrijkste kijkersdoelgroep, 20 tot 49 jaar, een gezamenlijk zenderaandeel van 33 procent.

    RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 behaalde in 2009 nog een gezamenlijk marktaandeel van 29 procent. De stijging van 4 procent marktaandeel in de kijkersdoelgroep 20 tot 49 jaar, ook wel de boodschappersdoelgroep genoemd, kwam vooral op conto van RTL 4 en RTL 7. De mannenzender RTL 7 beleefde in 2010 zelfs het beste jaar sinds de start van de televisiezender in 2005. Daarbij speelde vooral het programma Voetbal International een belangrijke rol. In 2010 werden naast de reguliere uitzendingen op maandag en vrijdag ook de meerdere dagelijkse uitzendingen rond en tijdens het WK voetbal afgelopen zomer zeer goed bekeken.

    Natuurlijk was RTL 4 als familiezender de best bekeken televisiezender uit de stal van RTL Nederland. Met een zenderaandeel van 18,4 procent in de eerder genoemde doelgroep beleefde RTL 4 het beste jaar sinds 2003. RTL 5 (8,8 procent), RTL 7 (7,1 procent) en RTL 8 (3,2 procent) volgenden.


    RTL NederlandRTL 4RTL 5RTL 7RTL 8kijkcijfersSKO

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.