1. Nieuws

    RTL scoort beste oktobermaand ooit

    Het kan niet op voor RTL want het commerciële mediabedrijf kan kijkcijferrecord op kijkcijferrecord melden. Nu scoorde de maand oktober weer als beste ooit in de voor reclameboodschappen belangrijkste leeftijdsgroep.
    Jan-Hein Visser
    1 november 2011
    comments 0
    RTL scoort beste oktobermaand ooit
    Het kan niet op voor RTL want het commerciële mediabedrijf kan kijkcijferrecord op kijkcijferrecord melden. Nu scoorde de maand oktober weer als beste ooit in de voor reclameboodschappen belangrijkste doelgroep van 20-49 jaar.

    De kijkcijferrecords van RTL gingen ten koste van zowel de SBS zenders als van de publieke omroepen. Overigens lagen deze in de doelgroep 'boodschappers' (dit zijn de kijkers van 20-49 jaar die de meeste producten kopen en dus het meest relevant zijn voor reclameboodschappen en dus het belangrijkste bij de kijkcijfers) de publieke omroep met 23,1 en SBS met 21,2 procent niet of maar weinig achter RTL dat op 23,1 procent kijkaandeel kwam.  Voor RTL is het de beste oktobermaand sinds 1995.

    Het best bekeken programma was - uiteraard -  'The voice of Holland'. Het programma, doorspekt van product placement van een grote snoepgoedfabrikant, scoorde op 28 oktober een zenderaandeel van maar liefst 62,6 procent (Boodschappers 20 – 49 jaar) en in totaal 3,7 miljoen kijkers van 6 jaar en ouder. Ook Obese, Ik Hou Van Holland en Ushi blijven kijkcijferkanonnen. Ook RTL7 scoorde goed met de sportprogrammering en haalde het hoogste marktaandeel (doelgroep mannen 20-49 jaar) sinds 2005.

    RTL Telekids moet het wel afleggen tegen Nederland 3 (Z@appelin) en Disney XD. Toch is zeker voor de uitzending op RTL8 de score niet slecht. Gemiddeld haalt de - recent nog uitgebreide - programmering van RTL Telekids een zenderaandeel van 6,7 procent in de doelgroep 3 – 8 jaar. Ook in de commerciële doelgroep "Boodschappers + Kind" wordt deze programmering goed bekeken met gemiddeld 4,0 procent zenderaandeel.
    RTLThe VoiceSBSReclameKijkcijferrecord

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl