1. Nieuws

    RTL verdient steeds meer aan digitaal

    Uit de halfjaarcijfers van het Duitse RTL Group blijkt dat dochterbedrijf RTL Nederland steeds meer aan de verkoop van digitale online advertenties heeft verdiend.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2013
    comments 0
    RTL verdient steeds meer aan digitaal
    Foto: ANP

    Uit de halfjaarcijfers van het Duitse RTL Group blijkt dat dochterbedrijf RTL Nederland steeds meer aan de verkoop van digitale online advertenties heeft verdiend. Online advertenties leverden RTL Nederland 34 procent meer dan vorig jaar op.

    Het medialandschap digitaliseert verder. Daarbij hoort ook een verandering van het kijkgedrag van de Nederlander. Steeds vaker wordt online van tv-diensten gebruikgemaakt. Het gaat hierbij onder meer om video on demand en uitgesteld kijken-diensten. RTL biedt in Nederland onder andere RTL Gemist en RTL XL aan. Ook via tv-aanbieders als KPN, UPC en Ziggo worden online tv-diensten aangeboden. Mede door deze doorzettende trend heeft RTL Nederland onlangs een meerderheidsbelang in The Entertainment Group genomen. Dit is het moederbedrijf van de video on demand-platformen Videoland en Movie Max. RTL Nederland wil nog dit jaar een all you van watch-videodienst beginnen.

    RTL NederlandRTL GemistRTL XLvideo on demandvoduitgesteld kijkenonlineinternetNetflix

    Reacties

  1. TV-TIP Beste zangers

    Beste zangers
    NPO 1 om 20:25 uur
    De artiesten maken deze week eigen versies van het repertoire van de Rotterdamse zangeres Anita Meyer.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Mr. Bean's Holiday

    Mr. Bean's Holiday
    SBS6 om 20:30 uur
    Mr Bean is onderweg van Zuid-Frankrijk voor een eenvoudige zonvakantie. Zijn reis van Londen naar de Riviera wordt al gauw een zooitje. Overal waar hij komt ontstaat chaos, met als hoogtepunt een vertoning van zijn eigen videodagboek op het filmfestival van Cannes.