1. Nieuws

    RTL vult lineaire tv met online content aan

    Met de komst van een eigen Multi Channel Network (MCN) wil RTL Nederland lineaire tv versterken door het content met online kijkmogelijkheden aan te vullen.
    Jarco Kriek
    11 november 2014
    comments 0
    RTL vult lineaire tv met online content aan
    Foto: ANP

    Met de komst van een eigen Multi Channel Network (MCN) wil RTL Nederland lineaire tv versterken door het content met online kijkmogelijkheden aan te vullen.

    Het doel van een eigen MCN is het bouwen van duurzaam bereik en fanbases. RTL heeft experts aangesteld met jarenlange ervaring bij YouTube en grote MCN’s, zoals Spinninrec en zet ook zijn eigen expertise in op het gebied van online video technologie, marketing en sales. Het eerste partnership - voor een looptijd van twee jaar - is al getekend. Het Nederlandse muziek interviewplatform Toazted en de MCN van RTL gaan vanaf nu samen aan de slag.

    RTL investeert in digitaal platform

    Arno Otto, Managing Director RTL Digital Media: "We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in nieuwe en bestaande digitale platforms. Een eigen MCN is een logische stap als je de belangstelling in non-lineair kijken ziet groeien. We nemen een voorsprong op de toekomst en dat onderstreept eens te meer dat RTL definitief is uitgegroeid tot een allround multimedia- en entertainmentbedrijf." RTL heeft Erik Kepper als manager MCN aangesteld. "We willen de groeiende groep mensen die niet alleen meer lineair tv kijkt voorzien van de meest fantastische content. En op een manier die aansluit bij de behoeften van die nieuwe kijker. Dus relevante content op elk willekeurig moment en elk beschikbaar scherm", aldus Kepper.

    RTL NederlandRTL DigitalMulti Channel NetworkMCMonlinevideo on demandlineaircontentYouTube

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl