1. Nieuws

    RTL wil zendtijd op Nederland 3 voor jong publiek

    RTL heeft geopperd om een deel van de zendtijd voor jongeren op Nederland 3 te gaan invullen. Het motief daarvoor is dat de publieke omroep de doelgroep zou verwaarlozen.
    Jan-Hein Visser
    20 september 2013
    comments 0
    RTL wil zendtijd op Nederland 3 voor jong publiek
    RTL heeft geopperd om een deel van de zendtijd voor jongeren op Nederland 3 te gaan invullen. Het motief daarvoor is dat de publieke omroep de doelgroep zou verwaarlozen.

    Matthias Scholten heeft tijdens een symposium het idee geopperd om Nederland 3 namens RTL voor vijftig procent vrij te maken als platform voor Professional Generated Content (PGC). Het is niet voor het eerst dat RTL zich mengt in de discussie over de Publieke Omroep. RTL is van mening dat er zoveel bezuinigd wordt dat jongeren alleen nog maar een 'meekijkgroep' zijn op het publieke net. RTL ziet een model als het Britse Channel 4 wel zitten. Dat is een zender met een publieke functie, maar die commerciële activiteiten mag uitvoeren.

    Publieke Omroep doet wel veel voor jongeren

    De NPO heeft RTL direct van repliek gediend. Netmanager Roek Lips van Nederland 3 stelt dat Nederland 3 juist nog meer een zender voor een jong publiek wordt, dan tot nu toe het geval was. De verhuizing van De wereld draait door naar Nederland 1 is daarvan het voorbeeld. Er komt daarmee plek voor twee nieuwe op jongeren gerichte programma's vanaf 2014. Ook de NPO verdedigt zich en stelt dat nu dat 85% van de Nederlanders door de publieke omroep wordt bereikt. Nederland 3 heeft daarbij een focus op het jongere publiek en dat zal ondanks alle geplande bezuinigingen zeker ook in de toekomst het geval blijven.
    RTLRTL3Nederland 3NPOjongerenpublieke omroepbezuinigingen

    Reacties

  1. TV-TIP How Do You Know

    How Do You Know
    RTL 8 om 20:32 uur
    Lisa, de sterspeelster van het Amerikaanse softbalteam, wordt van het ene op het andere moment uit het team gezet. Zakenman George is zojuist uit zijn vaders bedrijf gegooid wegens vermeende fraude. Beiden weten niet wat ze nu met hun leven aan moeten en proberen hun toevlucht te zoeken in de liefde. Ook op dat vlak wil het niet bepaald vlotten, totdat ze elkaar ontmoeten via gezamenlijke vrienden. Hun eerste date verloopt rampzalig en het maximaal haalbare lijkt vriendschap, maar de liefde blijkt lastig te voorspellen.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP 2Doc: The Gamechangers

    2Doc: The Gamechangers
    NPO 2 om 22:55 uur
    Brabantse startup-boys zijn er van overtuigd dat ze met hun revolutionaire handschoen de gamewereld op zijn kop gaan zetten. De weg naar succes in Silicon Valley is lang en hard.

    Zappen.blog.nl