1. Nieuws

    RTL wil zich nog beter op de markt profileren

    RTL heeft haar greep op de mediamarkt de afgelopen tijd wederom vergroot. Desondanks ziet RTL aanleiding alle vier tv-zenders nog scherper te profileren. Ook wil RTL weer graag de radiomarkt op.
    Jan-Hein Visser
    26 augustus 2011
    comments 0
    RTL wil zich nog beter op de markt profileren
    RTL heeft haar greep op de mediamarkt de afgelopen tijd wederom vergroot. Desondanks ziet RTL aanleiding alle vier tv-zenders nog scherper te profileren. Ook wil RTL weer graag de radiomarkt op.

    RTL Group SA heeft in Nederland in het eerste half jaar van dit jaar zeer goed ten opzichte van een jaar geleden want met de grote televisiezenders werd 42 miljoen Euro meer omgezet. Toch heeft RTL besloten dat het nog beter kan en gaat daarom RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 nog scherper profileren. Zo wordt 4 voor de grote sterren en talentenjachten, 5 is voor de jongeren, 7 met veel sport en 8 voor de vrouwen en de kinderen. Op deze laatste zender wordt zoals reeds eerder bericht het kinderblok Telekids flink uitgebreid. Programma's waar RTL op in zet in het nieuwe seizoen zijn onder anderen oude successen als Oh Oh Cherso, The Voice, Ushi en Het Spijt Me. Nieuw zijn onder meer 'Wie Trouwt Mijn Zoon', Jonge Dokters en De Villa.

    RTL wil zich behalve met televisie ook weer op de radiomarkt profileren. Nu Slam!FM en Radio 538 weer zijn overgeheveld naar Talpa onderzoekt het concern nu overname mogelijkheden of samenwerking met partijen als De Persgroep (Q Music) of De Telegraaf Media Groep (Sky Radio, Classic FM, Radio Veronica). RTL zoekt daarbij ook een nieuw podium op de radio om haar tv-programma's te promoten. Vanaf eind dit jaar loopt de overeenkomst hiervoor met Radio 538 en Slam!FM namelijk af.
    RTLRTL4TalpaRadioSky RadioVeronicaQ Music

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl