1. Nieuws

    RTL wil zich nog beter op de markt profileren

    RTL heeft haar greep op de mediamarkt de afgelopen tijd wederom vergroot. Desondanks ziet RTL aanleiding alle vier tv-zenders nog scherper te profileren. Ook wil RTL weer graag de radiomarkt op.
    Jan-Hein Visser
    26 augustus 2011
    comments 0
    RTL wil zich nog beter op de markt profileren
    RTL heeft haar greep op de mediamarkt de afgelopen tijd wederom vergroot. Desondanks ziet RTL aanleiding alle vier tv-zenders nog scherper te profileren. Ook wil RTL weer graag de radiomarkt op.

    RTL Group SA heeft in Nederland in het eerste half jaar van dit jaar zeer goed ten opzichte van een jaar geleden want met de grote televisiezenders werd 42 miljoen Euro meer omgezet. Toch heeft RTL besloten dat het nog beter kan en gaat daarom RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 nog scherper profileren. Zo wordt 4 voor de grote sterren en talentenjachten, 5 is voor de jongeren, 7 met veel sport en 8 voor de vrouwen en de kinderen. Op deze laatste zender wordt zoals reeds eerder bericht het kinderblok Telekids flink uitgebreid. Programma's waar RTL op in zet in het nieuwe seizoen zijn onder anderen oude successen als Oh Oh Cherso, The Voice, Ushi en Het Spijt Me. Nieuw zijn onder meer 'Wie Trouwt Mijn Zoon', Jonge Dokters en De Villa.

    RTL wil zich behalve met televisie ook weer op de radiomarkt profileren. Nu Slam!FM en Radio 538 weer zijn overgeheveld naar Talpa onderzoekt het concern nu overname mogelijkheden of samenwerking met partijen als De Persgroep (Q Music) of De Telegraaf Media Groep (Sky Radio, Classic FM, Radio Veronica). RTL zoekt daarbij ook een nieuw podium op de radio om haar tv-programma's te promoten. Vanaf eind dit jaar loopt de overeenkomst hiervoor met Radio 538 en Slam!FM namelijk af.
    RTLRTL4TalpaRadioSky RadioVeronicaQ Music

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland: Nederland - Italië

    Oefeninterland: Nederland - Italië
    SBS6 om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de oefeninterland: Nederland - Italië.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lara Croft: Tomb Raider

    Lara Croft: Tomb Raider
    RTL 7 om 20:30 uur
    Steenrijke Lara Croft (Angelina Jolie) is een hi-tech schatgraver die een fiks deel van haar landgoed heeft omgebouwd tot trainingskamp, bijgestaan door computer-expert Bryce (Noah Taylor). Hun kennis en kunde wordt op de proef gesteld als Manfred Powell (Iain Glen) het in zijn hoofd haalt een verborgen driehoek te bemachtigen, waarmee hij de tijd naar zijn hand kan zetten. Powell is de perfecte kandidaat voor een lesje in girlpower.

    Zappen.blog.nl