1. Nieuws

    RTL4 sterkste mediamerk, drie zenders SBS Nederland in top 10

    RTL4 is op dit moment het sterkste mediamerk van Nederland. Het stoot daarbij SBS6 van de eerste plaats. SBS Nederland staat wel met drie televisiezenders in de lijst.
    Jarco Kriek
    6 april 2011
    comments 0
    RTL4 sterkste mediamerk, drie zenders SBS Nederland in top 10

    RTL4 is op dit moment het sterkste mediamerk van Nederland. Het stoot daarbij SBS6 van de eerste plaats. SBS Nederland staat wel met drie televisiezenders in de lijst van tien sterkste mediamerken van Nederland.

    Dit blijkt het tweede Interbrand-onderzoek van het Tijdschrift voor Marketing. Bij dit onderzoek wordt onder andere gekeken naar welke Nederlandse merken de consument aan zich weet te binden. Voor het eerst zijn in het onderzoek de publieke televisiezenders Nederland1, Nederland2 en Nederland3 meegenomen. Nederland1 komt in de nieuwe lijst op nummer 2 binnen. Nederland3 bezet de vijfde plaats.

    De nieuwe nummer 1 in de lijst – en dus het sterkste mediamerk in Nederland – is RTL4. De familiezender van RTL Nederland de afgelopen periode zeer succesvol geweest. Met programma’s als "The Voice of Holland” en "Ik Hou van Holland” wist men veel Nederlanders aan zich te binden. Een andere RTL Nederland televisiezender RTL5 steeg van plaats 15 naar de onderste positie in de top 10 van het onderzoek.

    SBS Nederland blijft met al haar Nederlandse televisiezenders in de top 10 van lijst van sterkste mediamerken. SBS6 zakte van de eerste naar de derde plaats. Vrouwenzender Net5 steeg in de mediamerkenlijst van 7 naar 6. En mannenzender Veronica behoudt de achtste positie. SBS Nederland blijft met drie posities in de top 10 RTL Nederland en de publieke omroep voor. Deze hebben beiden twee televisiezenders in de lijst staan.

    Opvallend is overigens de grote stijging van Radio2 in het Interbrand-onderzoek. Dit publieke radiokanaal is het sterkste mediamerk bij de radiozenders en steeg van nummer 21 naar 9. De hele lijst is terug te vinden in het aprilnummer van het Tijdschrift voor Marketing dat deze week verschijnt.

    RTL4RTL NederlandSBS NederlandNPO

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Helemaal het einde

    Helemaal het einde
    RTL 4 om 20:30 uur
    Bij de familie Van Wichen is er genoeg verdiend met de stroopwafelbusiness om een bedrag aan het goede doel te schenken. Karel en An bouwen ondertussen gestaag door aan hun Huis met Open Armen, waarbij ze ook afscheid moeten nemen van een aantal vrijwilligers.