1. Nieuws

    RTL4 sterkste mediamerk, drie zenders SBS Nederland in top 10

    RTL4 is op dit moment het sterkste mediamerk van Nederland. Het stoot daarbij SBS6 van de eerste plaats. SBS Nederland staat wel met drie televisiezenders in de lijst.
    Jarco Kriek
    6 april 2011
    comments 0
    RTL4 sterkste mediamerk, drie zenders SBS Nederland in top 10

    RTL4 is op dit moment het sterkste mediamerk van Nederland. Het stoot daarbij SBS6 van de eerste plaats. SBS Nederland staat wel met drie televisiezenders in de lijst van tien sterkste mediamerken van Nederland.

    Dit blijkt het tweede Interbrand-onderzoek van het Tijdschrift voor Marketing. Bij dit onderzoek wordt onder andere gekeken naar welke Nederlandse merken de consument aan zich weet te binden. Voor het eerst zijn in het onderzoek de publieke televisiezenders Nederland1, Nederland2 en Nederland3 meegenomen. Nederland1 komt in de nieuwe lijst op nummer 2 binnen. Nederland3 bezet de vijfde plaats.

    De nieuwe nummer 1 in de lijst – en dus het sterkste mediamerk in Nederland – is RTL4. De familiezender van RTL Nederland de afgelopen periode zeer succesvol geweest. Met programma’s als "The Voice of Holland” en "Ik Hou van Holland” wist men veel Nederlanders aan zich te binden. Een andere RTL Nederland televisiezender RTL5 steeg van plaats 15 naar de onderste positie in de top 10 van het onderzoek.

    SBS Nederland blijft met al haar Nederlandse televisiezenders in de top 10 van lijst van sterkste mediamerken. SBS6 zakte van de eerste naar de derde plaats. Vrouwenzender Net5 steeg in de mediamerkenlijst van 7 naar 6. En mannenzender Veronica behoudt de achtste positie. SBS Nederland blijft met drie posities in de top 10 RTL Nederland en de publieke omroep voor. Deze hebben beiden twee televisiezenders in de lijst staan.

    Opvallend is overigens de grote stijging van Radio2 in het Interbrand-onderzoek. Dit publieke radiokanaal is het sterkste mediamerk bij de radiozenders en steeg van nummer 21 naar 9. De hele lijst is terug te vinden in het aprilnummer van het Tijdschrift voor Marketing dat deze week verschijnt.

    RTL4RTL NederlandSBS NederlandNPO

    Reacties

  1. TV-TIP Pyeongchang live

    Pyeongchang live
    NPO 1 om 09:30 uur
    Suzanne Schulting is in korte tijd de beste shorttrackster van het land geworden. Haar specialiteit? Super hard doorrijden waardoor iedereen moet lossen. Na een valpartij in de series van de 500 meter en de verrassende bronzen plak met de relayploeg, ruikt ze vandaag haar kans op de 1.000 meter.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES PLUS SOUNDTRACK CD I TONYA

      Kunstschaatsster Tonya Harding (Margot Robbie) is een natuurtalent en niets lijkt haar selectie voor de Olympische spelen in de weg te staan. Maar omringd door idioten, met goede én slechte bedoelingen, beraamt Tonya een plan om wraak te nemen op haar grootste concurrente: de engelachtige Nancy Kerrigan. Eén van de grootste Amerikaanse schandalen is plots in de maak. I, TONYA draait vanaf 22 februari in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes plus een soundtrack cd weggeven.

    TV-TIP Poh & Co

    Poh & Co
    24Kitchen om 19:30 uur
    Poh Ling Yeow mag dan ?slechts? tweede zijn geworden in het eerste seizoen van het razendpopulaire MasterChef Australia, deze enthousiaste stuiterbal is veruit de meest succesvolle kandidaat van de kookwedstrijd. In Poh & Co kookt ze vanuit haar eigen keuken, met ingrediënten uit eigen tuin.