1. Nieuws

    Samsung blijft grootste op krimpende televisiemarkt

    Wereldwijd werden minder televisies dan voorheen verkocht. Het aantal verkochte Ultra HD-televisies blijft wel stijgen. Samsung blijft de grootste speler op de tv-markt.
    Jarco Kriek
    13 september 2015
    comments 2
    Samsung blijft grootste op krimpende televisiemarkt

    Wereldwijd werden minder televisies dan voorheen verkocht. Het aantal verkochte Ultra HD-televisies blijft wel stijgen. Samsung blijft de grootste speler op de televisiemarkt. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker IHS.


    Het is voor het eerst in jaren dat er wereldwijd minder televisies door fabrikanten worden verscheept en dus worden verkocht. Dat komt voornamelijk omdat veel munteenheden duur ten opzichte van de dollar zijn geworden. Hierdoor stijgen consumentenprijzen in veel landen. Er zijn in 2015 ook geen wereldwijd aansprekende sportevenementen als het WK voetbal of de Olympische Spelen. Voor 2016 is er wel een momentum voor een mogelijke stijging van de televisieverkoop. De Olympische Spelen in Rio de Janeiro staat voor de zomermaanden in de agenda. Tevens wordt dit evenement door marktpartijen gebruikt om de nieuwe beeldtechniek Ultra HD meer onder de aandacht van de consument te brengen.

    Verdubbeling verkoop Ultra HD-televisies

    Met de verkoop van Ultra HD-televisies blijft het ook in 2015 goed gaan. Er is een groei van 197 procent. De groei komt omdat Ultra HD-televisies steeds betaalbaarder worden. De verwachting is dat er in 2015 uiteindelijk meer dan dertig miljoen exemplaren verkocht worden.

    Samsung blijft grootste marktpartij

    Er werden vooral minder televisies naar Latijns-Amerika, Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten verscheept. Daling was er ook in West-Europa en Japan, maar die was veel minder. In China en Noord-Amerika was er van een stijging sprake. Samsung blijft met 29 procent van de verscheepte televisies de grootste marktpartij. LG volgt op grote achterstand met 14 procent. Sony is derde met 7 procent marktaandeel.

    Ultra HD4KSamsungLGSonyARDHREutelsatHotbirdSESAstra1HDRBT SportsBTEngelandVerenigd KoninkrijkMotoGPvoetbalPremier LeagueYouview+Sky DeutschlandSkySky UKHEVCHDRsportfilmsdocumentairesPearl.tvAstra1HD+UltraHDAstra2satellietSESOLEDtelevisiestelevisieSamsungLGSonyquantum dot4KLinkin ParkSESSamsungsatellietAstra1liveconcertmuziekBerlijnBerlinO2 WorldHEVCH.265

    Reacties

  1. TV-TIP Lost in Translation

    Lost in Translation
    NPO 2 om 23:20 uur
    De verlopen Hollywood-ster Bob Harris (Bill Murray) is in Tokio om reclame te maken voor een whiskymerk, en wil zo snel mogelijk weer naar huis. Ook Charlotte (Scarlett Johansson) voelt zich een vreemde in de miljoenenstad waar niemand Engels spreekt. Samen doden ze de tijd en zo ontstaat er een bijzondere band tussen de twee.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lost in Translation

    Lost in Translation
    NPO 2 om 23:20 uur
    De verlopen Hollywood-ster Bob Harris (Bill Murray) is in Tokio om reclame te maken voor een whiskymerk, en wil zo snel mogelijk weer naar huis. Ook Charlotte (Scarlett Johansson) voelt zich een vreemde in de miljoenenstad waar niemand Engels spreekt. Samen doden ze de tijd en zo ontstaat er een bijzondere band tussen de twee.