1. Nieuws

    Samsung richt verkooppijlen op connected TV

    Niet de 3D-televisie maar de zogenaamde connected TV is voor televisiefabrikanten in 2011 verkooptechnisch gezien het belangrijkst. Samsung wil de verkoop in 2011 zelfs verdubbelen.
    Jarco Kriek
    3 januari 2011
    comments 0
    Samsung richt verkooppijlen op connected TV

    Samsung richt zijn belangrijkste verkooppijlen in 2011 niet op 3D-televisie maar op connected televisie. Natuurlijk beschikken alle 3D-televisies die Samsung nu in de markt heeft staan en ook alle toekomstige modellen 3D-televisies over internetmogelijkheden.

    Een connected TV kan via het thuisnetwerk aan het internet verbonden worden. Door middel van kleine applicaties kan men dan via de televisie diverse internettoepassingen gebruiken. Zo kan men onder andere naar catch-up televisiediensten als Gemist diensten van publieke en commerciële omroepen kijken. Ook kan men gebruik maken van internetvideodiensten als YouTube en sociale media als Twitter. Via de Samsung televisie kan men via door Samsung beheerde Internet@TV televisieonderdeel gebruik maken van connected TV.

    In 2010 verkocht Samsung wereldwijd meer dan 5 miljoen connected TV televisiemodellen. Het elektronicaconcern wil dit aantal in 2011 verdubbelen tot meer dan 10 miljoen verkochte televisies. Ook andere televisiefabrikanten gaan in 2011 groot inzetten op connected TV. Zo is op de belangrijkste elektronicabeurs van de wereld, de CES in Las Vegas die over enkele dagen van start gaat, connected TV één van de belangrijkste thema’s in het segment consumententelevisie.

    De verwachting is dat alle televisiefabrikanten in 2011 gezamenlijk 30 miljoen connected TV televisies gaan verkopen. Samsung wil dus een derde van deze totale markt voor zijn rekening nemen. Televisiefabrikanten hopen met de verkoop van connected TV modellen de huidige spiraal van dalende tv-verkopen te kunnen doorbreken.


    Connected TVSamsung3D. 3D-televisieInternet@TV

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.