1. Nieuws

    Samsung richt verkooppijlen op connected TV

    Niet de 3D-televisie maar de zogenaamde connected TV is voor televisiefabrikanten in 2011 verkooptechnisch gezien het belangrijkst. Samsung wil de verkoop in 2011 zelfs verdubbelen.
    Jarco Kriek
    3 januari 2011
    comments 0
    Samsung richt verkooppijlen op connected TV

    Samsung richt zijn belangrijkste verkooppijlen in 2011 niet op 3D-televisie maar op connected televisie. Natuurlijk beschikken alle 3D-televisies die Samsung nu in de markt heeft staan en ook alle toekomstige modellen 3D-televisies over internetmogelijkheden.

    Een connected TV kan via het thuisnetwerk aan het internet verbonden worden. Door middel van kleine applicaties kan men dan via de televisie diverse internettoepassingen gebruiken. Zo kan men onder andere naar catch-up televisiediensten als Gemist diensten van publieke en commerciële omroepen kijken. Ook kan men gebruik maken van internetvideodiensten als YouTube en sociale media als Twitter. Via de Samsung televisie kan men via door Samsung beheerde Internet@TV televisieonderdeel gebruik maken van connected TV.

    In 2010 verkocht Samsung wereldwijd meer dan 5 miljoen connected TV televisiemodellen. Het elektronicaconcern wil dit aantal in 2011 verdubbelen tot meer dan 10 miljoen verkochte televisies. Ook andere televisiefabrikanten gaan in 2011 groot inzetten op connected TV. Zo is op de belangrijkste elektronicabeurs van de wereld, de CES in Las Vegas die over enkele dagen van start gaat, connected TV één van de belangrijkste thema’s in het segment consumententelevisie.

    De verwachting is dat alle televisiefabrikanten in 2011 gezamenlijk 30 miljoen connected TV televisies gaan verkopen. Samsung wil dus een derde van deze totale markt voor zijn rekening nemen. Televisiefabrikanten hopen met de verkoop van connected TV modellen de huidige spiraal van dalende tv-verkopen te kunnen doorbreken.


    Connected TVSamsung3D. 3D-televisieInternet@TV

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de UEFA Champions League: PSV - FC Rostov

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP What Women Want

    What Women Want
    RTL 8 om 20:29 uur
    Nick Marshall (Mel Gibson) is een echte macho en iedereen zal dat beamen. De enige die daar geen last van heeft, is Nick zelf. Het komt hem juist goed van pas in zijn werk, waar hij via reclames vol babes allerlei producten aan de man brengt. Op de zaak komt een hoge positie vrij en volgens Nick is die baan voor hem. De baan gaat echter naar een vrouw (Helen Hunt) en Nick zet het op een zuipen. Daardoor krijgt hij een ongeluk met gevolgen: hij kan ineens de gedachten van vrouwen horen.

    Zappen.blog.nl