1. Nieuws

    Sanoma tamelijk pessimistisch over Nederlandse markt

    Sanoma is tamelijk pessimistisch over de resultaten op de Nederlandse markt bij zowel de televisietak als de tijdschriftentak. De verwachtingen voor dit kwartaal liggen dan ook laag.
    Jan-Hein Visser
    29 oktober 2014
    comments 2
    Sanoma tamelijk pessimistisch over Nederlandse markt
    Foto: ANP
    Sanoma is tamelijk pessimistisch over de resultaten op de Nederlandse markt bij zowel de televisietak als de tijdschriftentak. De verwachtingen voor het lopende kwartaal liggen dan ook laag.

    De Finse uitgever heeft in Nederland door investeringen, oplopende kosten voor tv-programma's, maar bovenal lagere resultaten in de tijdschriftenmarkt minder operationele winst geboekt dan vorig jaar. Sanoma blijft naar aanleiding van de financiële resultaten over het derde kwartaal tamelijk pessimistisch voor het laatste kwartaal.

    Tijdschriftensector in zwaar weer

    De omzet van de Nederlandse tijdschriftentak van Sanoma (ondermeer Libelle en Donald Duck, maar ook Totaal TV en de Veronica Gids) bedroeg 146,6 miljoen euro, tegen 160 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het operationeel resultaat exclusief eenmalige kosten kwam uit op 10,8 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 21,7 miljoen euro. Het aantal werknemers in Nederland werd daarom recent al met 8,9 procent teruggeschroefd.

    Sanoma pessimistisch over tv-tak

    Sanoma richt zich steeds meer op digitale activiteiten en hoopt in 2016 dankzij de nieuwe strategie weer meer en structureel winst te gaan maken. Voor wat betreft het lopende kwartaal is Sanoma ook weinig optimistisch over de Nederlandse televisietak. SBS-directeur Remko van Westerloo was recent weliswaar zeer optimistisch over de kijkcijfers, maar Sanoma ziet vooral een advertentiemarkt die het in Nederland nogal zwaar heeft.
    SanomabedrijfsresultaatSBSVeronicaadvertentiemarktLibelleVeronica

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl