1. Nieuws

    SBS begint online samenwerking met Social1nfluencers

    SBS Broadcasting en Multi Channel Network Social1nfluencers gaan op het gebied van online videocontent met elkaar samenwerken.
    Jarco Kriek
    12 februari 2015
    comments 1
    SBS begint online samenwerking met Social1nfluencers
    Foto: ANP

    SBS Broadcasting en Multi Channel Network Social1nfluencers gaan op het gebied van online videocontent met elkaar samenwerken. Dit heeft Peter de Mönnink – CEO SBS/Sanoma – op het MWG-congres bekendgemaakt.


    Hiermee heeft SBS een belangrijke stap gezet in de uitbreiding van haar multimediale bereik. David Vink - Chief Digital Officer SBS Broadcasting - en Daan Sip - managing director en founder van Social1nfluencers - zullen verantwoordelijk zijn voor de samenwerking, strategie en richting die Social1nfluencers samen met SBS en Sanoma ingaat. Peter de Mönnink – CEO van SBS/Sanoma – is verheugd over de nieuwe samenwerking: "MCN’s hebben de toekomst. Met de fanbase en het bereik van de creators van Social1nfluencers spreken we in een keer een grote doelgroep aan die steeds vaker videocontent online bekijkt. Deze stap past bij de strategie en visie die SBS Broadcasting en Sanoma hebben om hun multimediale bereik uit te breiden."

    Social1nfluencers wil samen met SBS positie verstevigen

    Oprichters van Social1nfluencers Daan Sip en Niels Verhoeven zien met deze samenwerking een kans om de nummer 1-positie in MCN-land te verstevigen, de groei van hun bedrijf en de populariteit van hun creators verder uit te bouwen. Met SBS Broadcasting hebben ze de juiste match. Daan Sip: "De samenwerking met SBS en Sanoma is in onze ogen de perfecte match voor onze creators. Zeker gezien het grote multimediale bereik dat de domeinen van SBS en Sanoma onze creators kunnen bieden, zoals het vrouwendomein voor onze vrouwelijke creators en Veronica voor onze mannelijke creators. Daarnaast zal een investering in de onderneming verdere groei en professionalisering van onze creators mogelijk maken. We hebben zeer veel vertrouwen in deze samenwerking en gaan samen hele mooie dingen maken."

    SBS Broadcasting neemt belang in Social1nfluencers

    SBS Broadcasting heeft een belang genomen in Social1nfluencers. Naast de intensieve samenwerking verandert er in de praktijk weinig in de dagelijkse werkzaamheden. Het bedrijf blijft opereren vanuit het huidige kantoor met Sip en Verhoeven aan het roer. David Vink zal de liaison zijn tussen de twee bedrijven. Vink: "Dit is een logische stap in de multimedia strategie van SBS en Sanoma. Multi Channel Networks vormen een waardevolle uitbreiding op onze portfolio. Met name de innovatieve- en creatieve cultuur van Social1nfluencers maakt hen zo uniek en die willen we graag omarmen."

    SBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaSanomaSocial1nfluencersMulti Channel NetworkMCNonlinevideovideocontentcontentPeter de MönninkDavid VinkDaan SipNiels Verhoeven

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.