1. Nieuws

    SBS Belgium investeert in VIJFtv

    De zenders van SBS-Belgium kijken terug op een succesvol eerste kwartaal. De resultaten waren zowel voor VIJFtv als VT4 veel beter dan dezelfde periode een jaar terug. Er wordt dit jaar veel geïnvesteerd in de zenders.
    Jan-Hein Visser
    20 april 2012
    comments 0
    SBS Belgium investeert in VIJFtv
    De zenders van SBS-Belgium kijken terug op een succesvol eerste kwartaal. De resultaten waren zowel voor VIJFtv als VT4 veel beter dan dezelfde periode een jaar terug. Er wordt dit jaar veel geïnvesteerd in de zenders.

    VIJFtv groeit sinds de start van 2012 maand na maand: in het eerste kwartaal deed de vrouwenzender het maar liefst 27 procent beter dan in de eerste drie maanden van 2011. VT4 groeide met 6 procent in de commerciële doelgroep 18-54 in vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar. Toch staan er behoorlijke investeringen op touw want de toekomstplannen voor de zenders van SBS Belgium zijn niet gericht op een maand of drie, maar kaderen binnen een langetermijnstrategie.

    VT4 aantrekkelijkste commerciële zender

    Thierry Tacheny, CEO van SBS Belgium, licht de commerciële ambities van zijn zenders toe: "We bieden met VT4 en VIJFtv de aantrekkelijkste Vlaamse commerciële televisie aan: we brengen de meest inspirerende en interessantste inhoud op het scherm. Maar dat kan enkel als die inhoud hand in hand gaat met creatieve reclamevormen, die op dit moment in volle ontwikkeling zijn. Zo tonen we onze adverteerders dat we met het nieuwe VT4 en met VIJFtv de voor hen zo belangrijke en waardevolle doelgroepen bereiken."

    Forse investering in VIJFtv

    Naast veel plannen voor VT4, met mogelijk onder meer een Vlaamse versie van De Wereld Draait Door, zal ook in VIJFtv flink geïnvesteerd worden. Het budget voor lokale producties voor de zender stijgt na de zomer met 85 procent in vergelijking met het najaar van 2011. Er komt ook een nieuw en dagelijks Vlaams lifestyle- en interieurprogramma op deze zender die zich voornamelijk op een vrouwelijke doelgroep richt.


    SBSSBS BelgiumVlaanderenBelgiëVIJFtvVT4

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl