1. Nieuws

    SBS6 door Champions League best bekeken zender

    Het uitgeschakelde Ajax in de Europese voetbalcompetitie heeft er wel voor gezorgd dat SBS6 met 1,6 miljoen kijkers de best bekeken tv-zender in Nederland is.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2015
    comments 4
    SBS6 door Champions League best bekeken zender
    Foto: ANP

    Het uitgeschakelde Ajax in de Europese voetbalcompetitie heeft er wel voor gezorgd dat SBS6 de best bekeken tv-zender in Nederland is. Het voetbal trok 1,6 miljoen kijkers naar de zender.


    SBS6 had mede door de Champions League-wedstrijd Ajax – Rapid Wien een marktaandeel van 20,9 procent. De returnwedstrijd van Ajax in de eigen Amsterdam ArenA in de kwalificatieronde van de Champions League werd wel door honderdduizend mensen minder bekeken dan de eerste ontmoeting tussen beide clubs een week geleden. Gezien de vakantieperiode kan SBS6 desalniettemin met 1,6 miljoen kijkers tevreden zijn. Ook de SBS6-programma’s Hart van Nederland en Shownieuws – die na het voetbal werden uitgezonden – scoorden boven de miljoen kijkers.

    Gelijke reclame als bij NOS

    SBS6 zendt de komende drie seizoenen de Europese UEFA voetbalcompetitie Champions League op het open net uit. De angst van sommige voetballiefhebbers dat er meer reclameblokken bij de uitzendingen van de Champions League worden uitgezonden, lijkt ongegrond. SBS6 zendt vrijwel het gelijke aantal reclameminuten bij de Champions League-uitzendingen uit in vergelijking met voorgaande jaren toen de NOS deze voetbalcompetitie uitzond. Dat is niet verwonderlijk. Zowel NOS als SBS dienen zich aan de Nederlandse Mediawet te houden. Hierin is het maximaal toelaatbare aantal reclame-onderbrekingen en reclameminuten vastgelegd. De STER verkocht bij de publieke omroep rond deze voetbalwedstrijden vrijwel altijd de maximaal toegestane reclameminuten.

    SBSSBS6SBS BroadcastingSanomaAjaxAmsterdamFMDABDAB+ArenARapid WienNu.nluitzendrechtenHbbTVNet5VeronicaChampions LeagueCanalDigitaalsatellietDigitenneSKVkabelNu.nlAjaxRapid WienToine van PeperstratenJan Joost van GangelenRonald de BoerLeo OldenburgervoetbalUEFAonlineinternet

    Reacties

  1. TV-TIP Lost in Translation

    Lost in Translation
    NPO 2 om 23:20 uur
    De verlopen Hollywood-ster Bob Harris (Bill Murray) is in Tokio om reclame te maken voor een whiskymerk, en wil zo snel mogelijk weer naar huis. Ook Charlotte (Scarlett Johansson) voelt zich een vreemde in de miljoenenstad waar niemand Engels spreekt. Samen doden ze de tijd en zo ontstaat er een bijzondere band tussen de twee.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lost in Translation

    Lost in Translation
    NPO 2 om 23:20 uur
    De verlopen Hollywood-ster Bob Harris (Bill Murray) is in Tokio om reclame te maken voor een whiskymerk, en wil zo snel mogelijk weer naar huis. Ook Charlotte (Scarlett Johansson) voelt zich een vreemde in de miljoenenstad waar niemand Engels spreekt. Samen doden ze de tijd en zo ontstaat er een bijzondere band tussen de twee.