1. Nieuws

    Scripps Networks wil millennials meer aan zich binden

    Scripps Networks heeft een recordjaar achter de rug. De eigenaar van zenders als Travel Channel en Food Network moet desondanks haar best doen om millennials meer aan zich te binden.
    Jan-Hein Visser
    1 maart 2017
    comments 0
    Scripps Networks wil millennials meer aan zich binden
    Foto: Food Network

    Het Amerikaanse Scripps Network heeft vorig jaar wederom recordomzetten behaald. De winst viel desalniettemin vooral in het laatste kwartaal fors lager uit. Die viel volgens Scripps tegen omdat grote adverteerders kozen voor grote advertentiecampagnes op kanalen waarop de Amerikaanse presidentsverkiezingen een prominente rol speelden. Ook werd het produceren van tv-content duurder. Scripps houdt vast aan lineaire televisie, maar combineert dit wel steeds meer met diensten op social media-netwerken om de commercieel belangrijke doelgroep millennials aan zich te blijven binden. De grootste omzetgroei heeft Scripps Networks in 2016 behaald met Home & Garden TV, een zender die ook al in een deel van Europa is uitgerold. Andere zenders die het goed doen, zijn Food Network en in mindere mate Travel Channel.

    ScrippsFine LivingZiggoCanalDigitaalHGTVTravel ChannelMillennialsFood NetworkSocial Media

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?