1. Nieuws

    SKO wil kijkgedrag binnen gezinnen weten

    De SKO is het oneens met kritiek op de kijkcijfermetingen. Wel ziet zij zich voor beperkingen gesteld. Het liefst wil de organisatie ieder kijkgedrag binnen gezinnen achterhalen.
    Jan-Hein Visser
    24 augustus 2016
    comments 2
    SKO wil kijkgedrag binnen gezinnen weten
    Foto: ANP
    De SKO is het oneens met kritiek op de kijkcijfermetingen. Wel ziet zij zich voor beperkingen gesteld. Het liefst wil de organisatie ieder kijkgedrag binnen gezinnen achterhalen.

    De SKO, Stichting Kijkcijfer Onderzoek, lag recent onder vuur vanwege de manier van meten van de kijkcijfers via slechts 1250 kastjes. SKO heeft daarop de media benaderd met een uitgebreid betoog, waarin het uitlegt dat in Nederland al een unieke manier van meten van online en uitzending gemist-kijkcijfers is ontwikkeld. In haar uitgebreide reactie stelt SKO dat het wel afhankelijk is van medewerking van de telecombedrijven zoals KPN en Ziggo. En juist daar ligt een gevoelig punt, want SKO blijkt het liefst toegang te krijgen tot nogal privacygevoelige informatie. Met name het kijkgedrag binnen gezinnen, ofwel het meten van wie op welk moment op welke manier en waarnaar kijkt, staat hoog op de wensenlijst van de SKO. Dat houdt in dat meer apparatuur in huis geschikt moet zijn voor het geven van feedback over dergelijke informatie. Dit is nu alleen mogelijk met de interactieve decoders, maar zegt niet alles over het kijkgedrag.
    SKOKPNKijkcijferskijkgedragZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP De TV kantine

    De TV kantine
    RTL 4 om 20:08 uur
    Na acht seizoenen sluit de drukbezochtste kantine van 't land zijn deuren en openen Carlo en Irene die van de grootste tv-studio’s en locaties van Nederland. Deze negende reeks belooft een weerzien met oude bekenden én verrassende nieuwe typetjes te worden, zoals Eva Jinek, rapper Boef en Roxeanne Hazes.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Atlanta

    Atlanta
    Fox om 20:15 uur
    De neven Earn en Alfred banen zich een weg door de rapwereld van Atlanta. Heel eenvoudig gaat dat niet, voornamelijk door hun tegengestelde kijk op de wereld als het om commercie, succes en ras gaat. Dat maakt het voor ons wél een stuk leuker om naar te kijken.