Slechts tientallen opzeggingen Ziggo na Ajax sponsordeal
Kabelbedrijf Ziggo heeft na de sponsorovereenkomst met Ajax
welgeteld 39 opzeggingen van klanten buiten Amsterdam ontvangen. Dat stelt
woordvoerder Gradus Vos tegen Het Parool.
Ziggo is vanaf 1 januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. De naam
van het kabelbedrijf prijkt in ieder geval de komende viereneenhalve jaar op
het shirt van de Amsterdamse voetbalclub. Na het bekendworden van de
overeenkomst kondigden veel abonnees van UPC en Ziggo – de kabelbedrijven die
binnenkort onder de merknaam Ziggo verder gaan – via sociale media aan het
abonnement op te zeggen. Concurrenten van Ziggo – zoals Tele2 en Online.nl –
haakten erop in met gerichte advertentiecampagnes en extra voordelen bij een
eventuele overstap.
Ziggo komt Ajax-deal ongeschonden door
In november registreerde Ziggo welgeteld 39 opzeggingen
vanwege de sponsorovereenkomst met Ajax. Al eerder meldde Ziggo aan Totaal TV dat het aantal opzeggingen meeviel. Woordvoerder Gradus Vos noemt dit
aantal te overzien op een klantenbestand van 2,7 miljoen. Daarnaast waren er
zeventig klanten die overwogen het abonnement op te zeggen, maar hebben dit
uiteindelijk niet gedaan. "Het aantal afmeldingen in de afgelopen maand valt
gewoon binnen de bandbreedte van wat wij gewend zijn. Er was veel commotie op
de sociale media, maar dat heeft zich niet vertaald in het aantal opzeggingen. We
hadden er vooraf wel rekening mee gehouden dat er opzeggingen zouden komen,
omdat voetbal nu eenmaal meer emotie oproept dan veel andere zaken, maar
uiteindelijk gaan mensen toch niet weg als ze tevreden zijn", aldus Vos.