1. Nieuws

    Slechts tientallen opzeggingen Ziggo na Ajax sponsordeal

    Kabelbedrijf Ziggo heeft na de sponsorovereenkomst met Ajax welgeteld 39 opzeggingen van klanten buiten Amsterdam ontvangen.
    Jarco Kriek
    13 december 2014
    comments 7
    Slechts tientallen opzeggingen Ziggo na Ajax sponsordeal
    Foto: ANP

    Kabelbedrijf Ziggo heeft na de sponsorovereenkomst met Ajax welgeteld 39 opzeggingen van klanten buiten Amsterdam ontvangen. Dat stelt woordvoerder Gradus Vos tegen Het Parool.


    Ziggo is vanaf 1 januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. De naam van het kabelbedrijf prijkt in ieder geval de komende viereneenhalve jaar op het shirt van de Amsterdamse voetbalclub. Na het bekendworden van de overeenkomst kondigden veel abonnees van UPC en Ziggo – de kabelbedrijven die binnenkort onder de merknaam Ziggo verder gaan – via sociale media aan het abonnement op te zeggen. Concurrenten van Ziggo – zoals Tele2 en Online.nl – haakten erop in met gerichte advertentiecampagnes en extra voordelen bij een eventuele overstap.

    Ziggo komt Ajax-deal ongeschonden door

    In november registreerde Ziggo welgeteld 39 opzeggingen vanwege de sponsorovereenkomst met Ajax. Al eerder meldde Ziggo aan Totaal TV dat het aantal opzeggingen meeviel. Woordvoerder Gradus Vos noemt dit aantal te overzien op een klantenbestand van 2,7 miljoen. Daarnaast waren er zeventig klanten die overwogen het abonnement op te zeggen, maar hebben dit uiteindelijk niet gedaan. "Het aantal afmeldingen in de afgelopen maand valt gewoon binnen de bandbreedte van wat wij gewend zijn. Er was veel commotie op de sociale media, maar dat heeft zich niet vertaald in het aantal opzeggingen. We hadden er vooraf wel rekening mee gehouden dat er opzeggingen zouden komen, omdat voetbal nu eenmaal meer emotie oproept dan veel andere zaken, maar uiteindelijk gaan mensen toch niet weg als ze tevreden zijn", aldus Vos.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalEindhovenPSVRotterdamFeyenoordAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.