1. Nieuws

    Sponsoring Ajax kan Ziggo klanten kosten

    Ziggo heeft het op sociale media zwaar te verduren. Nadat bekend werd dat Ziggo de nieuwe shirtsponsor van Ajax is, roeren zich vooral PSV- en Feyenoordfans op Twitter en Facebook.
    Jarco Kriek
    7 november 2014
    comments 33
    Sponsoring Ajax kan Ziggo klanten kosten
    Foto: ANP

    Ziggo heeft het op sociale media zwaar te verduren. Nadat bekend werd dat Ziggo de nieuwe shirtsponsor van Ajax is, roeren zich vooral PSV- en Feyenoordfans op Twitter en Facebook.

    In Eindhoven en Rotterdam is UPC de kabelexploitant. Moederbedrijf Liberty Global heeft Ziggo overgenomen waardoor UPC in de komende jaren tot Ziggo wordt omgedoopt. Voetbalsupporters van PSV en Feyenoord die bij UPC abonnementen afnemen, maken via sociale media onmiskenbaar duidelijk dat ze niet gecharmeerd van het sponsoren van Ajax zijn. Sommigen overwegen zelfs het abonnement met UPC/Ziggo op te zeggen. Andere klanten van UPC en Ziggo vragen zich openlijk af wie de rekening van het sponsoren van Ajax gaan betalen. Een enkeling weet het antwoord al: de abonnee. Ziggo betaalt de komende viereneenhalf jaar afhankelijk van de prestaties van de voetbalclub acht tot tien miljoen per jaar voor de naam op het voetbalshirt van Ajax.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalEindhovenPSVRotterdamFeyenoordAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Weet ik veel

    Weet ik veel
    RTL 4 om 20:39 uur
    Het format kunnen we inmiddels dromen: driehonderd studenten en drie BN'ers krijgen vijftig kennisvragen op zich af gevuurd. De BN'er met het beste rapport gaat door naar de finale, om samen met de slimste student een zo hoog mogelijk bedrag bij elkaar te sprokkelen. In een kamertje op een tochtig industrieterrein houdt Jamai intussen onze app-scores bij.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Mission: Impossible - Rogue Nation

    Mission: Impossible - Rogue Nation
    Een om 21:25 uur
    Van alle Mission: Impossible-films heeft dit vijfde deel de eenvoudigste plot, maar dankzij de duizelingwekkende actie zit dat het kijkplezier geen moment in de weg. Compleet van de pot gerukte scènes, maar ze zorgen wél voor koude rillingen.