1. Nieuws

    Sport1 april-actie bij televisieaanbieders succesvol

    De actie van betaalzender Sport1 waarbij het de gehele maand april bij UPC, Ziggo, KPN en Caiway voor alle digitale televisieabonnees gratis beschikbaar was, kan als een groot succes bestempeld worden.
    Jarco Kriek
    9 mei 2011
    comments 0
    Sport1 april-actie bij televisieaanbieders succesvol

    De actie van betaalzender Sport1 waarbij het de gehele maand april bij UPC, Ziggo, KPN en Caiway voor alle digitale televisieabonnees gratis beschikbaar was, kan als een groot succes bestempeld worden.

    Dat blijkt uit uitspraken van Will Moerer, general manager van Sport1, in de nieuwe editie van Broadcast Magazine. Normaal ligt het aantal nieuwe abonnees van Sport1 rond de drie per dag. Tijdens de maand april zag Sport1 dit aantal substantieel stijgen. "Soms wel tot veertig of vijftig per dag” aldus Moerer tegenover Broadcast Magazine. Een groot probleem voor Sport1 blijft om stoppende abonnees te benaderen. Sport1 beschikt namelijk in de huidige constructie niet over de data van haar abonnees omdat dit via de distributeur verloopt. Bij het opzeggen kan men de abonnee dus geen nieuwe aanbieding doen.

    Nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten is voor Sport1 heel belangrijk. Sport1 maakt, in tegenstelling tot de zusterzender Film1, nog geen winst. Beide bedrijven zijn eigendom van Chello Benelux. Gezamenlijk maken deze zenders nu wel jaarlijks winst. Het 'break-even' punt voor Sport1 komt wel steeds dichterbij. De reden waarom Sport1 nog geen winst boekt, komt mede door de hoge kostenpost voor het aanschaffen van uitzendrechten van buitenlandse sportevenementen en voetbaltoernooien.

    Een fusie tussen Sport1 en Eredivisie Live – waarover sommigen steeds speculeren – ligt volgens Moerer niet voor de hand. Sport1 heeft te maken met hoge kosten voor uitzendrechten. Bij Eredivisie Live zijn de productiekosten van voetbalwedstrijden uit de Eredivisie en de KNVB bekercompetitie heel hoog. Bij een fusie zal de abonnementsprijs dus twee keer zo duur moeten worden. Moerer denkt dat de abonnees van beide betaalzenders dit niet zullen accepteren.

    Sport1Film1Chello BeneluxChellomediaEredivisie Live

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.