1. Nieuws

    Stabiele groei digitale televisie bij UPC

    Mediabedrijf UPC Nederland heeft een goede start van 2012 beleefd. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van UPC. Het aantal klanten dat naar digitale televisie via UPC kijkt, groeit stabiel.
    Jarco Kriek
    11 mei 2012
    comments 0
    Stabiele groei digitale televisie bij UPC

    Mediabedrijf UPC Nederland heeft een financieel goede start van 2012 beleefd. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. Het aantal klanten dat naar digitale televisie via UPC kijkt, groeit stabiel.

    Net als bij andere kabelbedrijven heeft UPC in het afgelopen kwartaal wel abonnees verloren. Dit komt vooral door de komst van meer glasvezelnetwerken die in Nederland actief zijn geworden. Ook in de komende jaren blijft de uitrol van nieuwe glasvezelnetwerken doorgaan. De verwachting is dat alle kabelbedrijven in Nederland dus last blijven houden van een licht dalend aantal abonnees.

    UPC Nederland heeft 1,8 miljoen klanten

    In het eerste kwartaal van 2012 daalde het aantal klanten bij UPC met 21.000 tot 1.797.200. De inkrimping van het aantal klanten was minder dan voorgaande kwartalen. In één jaar tijd verloor UPC wel rond de 100.000 klanten. Het aantal afgenomen diensten dat door klanten bij UPC wordt afgenomen, is het vorige kwartaal wel gestegen. Het gaat vooral om digitale diensten. Daarbij zijn Alles-In-1 pakketten bij deze klanten gewild. Het zorgde voor een totale omzet in het eerste kwartaal van 2012 van 236,9 miljoen euro. Ondanks het klantenverlies ruim 10 miljoen euro meer dan een jaar eerder.

    Meer digitale kijkers

    Het aantal digitale kijkers steeg in de eerste drie maanden van 2012 met 27.400 naar 1.037.600. Hiermee kijkt 57,7 procent van de UPC-klanten naar digitale televisie. Ondanks de groter wordende groep digitale kijkers houdt UPC in ieder geval dit jaar nog vast aan de instandhouding van het huidige analoge zenderaanbod. UPC zegt nog geen noodzaak te zien voor het afbouwen van het analoge zenderaanbod omdat er op het eigen netwerk nog voldoende ruimte over is om digitale diensten in deze periode op een gezonde manier te kunnen uitbreiden.

    UPCAlles-In-1kwartaalcijfersLiberty GlobalHDTVHDinternettelefonietelevisieanaloogdigitaalklantenbase

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl